Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt: rimeligere alternativ til Helsport Reinsfjell superlight 3


Mari.k

Anbefalte innlegg

Hei teltkjennere! Jeg skal oppgradere fra 2-mannstelt til 3-manns og sikler på Helsport Reinsfjell superlight 3. Jeg synes derimot prisen blir litt for høy for mitt bruk, har noen tips til alternative telt? Ønsker kuppel, helst under 3kg, vanntett, gjerne 2 innganger, god lufting. Skal brukes på vår/sommer/høst mest på snaufjellet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MSR Elixir 3 vil jeg absolutt anbefale at du tar en titt på. Den er dessverre 20g over 3 kg, men er en sann 3-manns telt.
Den dekker behovene du beskriver, og koster halve prisen til Reinsfjell.

Det er en ufatterlig robust telt, med to innganger, frittstående, og det følger faktisk med footprint.
Med at det er frittstående så kan du sette det opp med kun innertelt eller ytter om ønskelig. Det er det jeg liker best med teltet, det er hvor fleksibelt det er.

Passelig porsjon av taket og veggene er av svart mesh, så ved bra vær kan du ha panorama utsikt mot stjerne himmel og omgivelser.
Det er bare å dra av hele ytterduken og plugge det bak, eller dra av halve så kan man være beredt på dårlig vær.
 

 

Endret av Kenngu
Skrive feil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenngu skrev (5 timer siden):

MSR Elixir 3 vil jeg absolutt anbefale at du tar en titt på. Den er dessverre 20g over 3 kg, men er en sann 3-manns telt.
Den dekker behovene du beskriver, og koster halve prisen til Reinsfjell.

Det er en ufatterlig robust telt, med to innganger, frittstående, og det følger faktisk med footprint.
Med at det er frittstående så kan du sette det opp med kun innertelt eller ytter om ønskelig. Det er det jeg liker best med teltet, det er hvor fleksibelt det er.

Passelig porsjon av taket og veggene er av svart mesh, så ved bra vær kan du ha panorama utsikt mot stjerne himmel og omgivelser.
Det er bare å dra av hele ytterduken og plugge det bak, eller dra av halve så kan man være beredt på dårlig vær.
 

Takk for godt tips, det ser veldig aktuelt ut. Har du erfaring med dette teltet i regnvær? Holder det vannet ute (også mtp mesh i tak)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari.k Det er veldig bra i regnvær, er også god på kondens. Litt dårlig beskrevet av meg, men det er altså innertelts tak og vegger som er av mesh. Så ytre duken kan kan bare dra over hele innertelte. Kan legge ut en video som viser dette litt bedre enn forrige. 


På ytre duken så er det ventiler på to sider, og under de så er det to feste punkter. Hvis begge ventiler, og festepunktene er satt så opplevde jeg og dama minimalt med kondens.
Footprinten merker jeg også hjelper veldig mye på dette, klimaet i telte kjennes mye mindre klamt i de verste regn dagene.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.