Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Varanger innertelt - med eller uten bunn?


fleskebacon

Anbefalte innlegg

Har en Varanger 8-10 med løs bunn som funker fint på sommer, men tidlig vår/senhøst/vinter vil jeg ha innertelt. Har googlet fram og tilbake uten å finne så mye konkret om hvor stor forskjell det egentlig er mellom å bruke innerteltet med løs bunn, kontra innerteltet med fastsydd bunn.

Jeg liker at ting er modulbasert, slik at jeg kan kombinere utstyr ut fra forholdene. Slik sett er løs bunn det mest fornuftige, da har jeg alle muligheter uten å ha "dobbelt opp" av noe.

Men jeg kommer jo aldri til å bruke innerteltet uten bunn, så slik sett er det ikke noe stort poeng å ha disse adskilt, selv om jeg da teknisk sett har dobbelt opp med bunner til teltet.

I tillegg er innerteltet med fastsydd bunn ikke å få tak i, mens innerteltet uten bunn er på lager hos XXL i hvert fall, og det blir i alle tilfeller billigere enn det med fastsydd bunn.

Så: Hvor mye tettere, bedre, mer praktisk osv. er innerteltet med fastsydd bunn? Funker det så mye bedre at det er verdt å vente til det kommer på lager igjen et sted, og er det verdt den ekstra kostnaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastsydd bunn!!

Det gir lunere miljø, minimerer antall mygg innendørs og kombinasjonen er noe helt annet enn separat bunn. 

Jeg ser ingen bruk jeg gjør i dag der jeg ville hatt innertelt uten bunn i bruk. Kanskje med unntak den ene gangen i året jeg slår opp lavvoen på plattingen hjemme. 

 

Endret av Espen Ørud
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (16 timer siden):

... kombinasjonen er noe helt annet enn separat bunn.

 

Takk for svar, det var akkurat dette jeg trengte en bekreftelse på. Jeg tenkte selv at innertelt uten fastsydd bunn er en litt "halvveis" løsning når man først skal ha innertelt, men så har jeg også hørt andre som mener at det er en fullverdig løsning, så jeg var i ferd med å bli fristet til å gå for den billigste og enkleste løsningen.

Men da setter jeg meg på venteliste på innertelt med bunn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innertelt med fast bunn!
Vi oppgaderte de løse delene vårt til dette. Fullstendig stopp for trekk under duken til der du sover, tettere bunn, ingen splitt i bunnduken heller. Å vi bruker lavvo ovnen i denne også, med dekning mot bunnen, mot varme og gnister som kan ramle ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.