Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt - GT eller ikke?


maxkrone

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter et familietelt og har landet på at et 3-mannstelt er passende. Har sett meg ut Hilleberg Nallo 3 og er svært usikker på om det er verdt å gå for GT varianten eller ikke. Ser fordelen med større fortelt og å kunne lagre utstyr samt lage mat, men tror kanskje det er tilstrekkelig i standardvarianten også. Teltet vil bli brukt vår, sommer og høst. Er det noen her med nallo eller GT erfaring som vil dele litt tanker?

Endret av maxkrone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I stedet for ett stort fortelt synes jeg det er mer praktisk med to mindre fortelt, altså to innganger med fortelt i begge.
To innganger er en stor fordel i seg selv, og med to fortelt kan du fordele bagasjen i begge, og ha plass til kokkelering i det ene.
Nallo har ulempen at innerteltet skrår (blir mye lavere) bakover, det oppleves trangere. Mitt forslag er å  se på enten et tunneltelt med inngang i begge ender (og dermed rette vegger i endene av innerteltet), eller et kuppeltelt med tilsvarende løsning. Umiddelbart tenker jeg på f.eks. Exped Orion 3, det er høyere innvendig enn de fleste fjelltelt og har svært god romfølelse. Men det finnes også gode tunneltelt som Keron 3 og Kaitum 3 fra Hilleberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sett på Kaitum 3 istedet. Fortelt i begge endre og da rette vegger i innertelt både i hode- og fortenden. Det er og litt romsligere i bredde så vidt jeg husker. Slipper du duk som sagger ned mot beina. Du kan så klart ta GT av det også. Det gir fin mulighet til å åpne enden og har stort fortelt med utsikt bl.a. men det blir litt tyngre og ikke minst blir avtrykk av teltet stort så det er vanskeligere å finne plass en del steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.