Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpshjelp skalljakke


Torjus Flækøy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har akkurat gått til innkjøp av arcteryx alpha SV. Litt overtenning i butikk etter å "endelig" ha bestemt meg for å kjøpe ny jakke etter 2 år med ei som bare ble mer og mer lekk. 

Men, kom hjem og ser at jakka kanskje er litt vell romslig. Endte opp med Large grunnet lengden. Jeg er 193 høy, 83kg  og ikke altfor brei over skuldra.  Prøvde også AR som satt litt bedre, men tok SV grunnet slitestyrke. 

Hva tenker folket? Erfaringer ifht størrelser? Burde jeg prøve en annen modell, evt ar på nytt? Bør vell også nevnes at j var litt småstressa idet jeg kom inn på butikken 20 min før stengetid, samtidig som jeg hadde litt annet jeg også skulle få fiksa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bjørja skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du å ha under? "litt vel romslig" kan være en fordel med tanke på mellomlag og isolering. 

Går vanligvis med ullnetting og ulltskjorte høst og sommer, evt ei ekstra ulltrøye om vinteren og kanskje en fleecevest eller tynn isolasjonsjakke om vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torjus Flækøy skrev (1 time siden):

Hva tenker folket? Erfaringer ifht størrelser? Burde jeg prøve en annen modell, evt ar på nytt? B

Gratulerer med bra kjøp! Beste jakken :) Jeg har hatt to. Har brukt den under alle slags forhold og den er uovertruffen. 

Størrelsen er stor på disse - jeg bruker normalt XL og den er passe for meg på høyde 187 og 110 kg, men bruker nå en XXL - og den er for vid men jeg syns det er greit. Det er i grunnen ok at den er romslig både rundt armene og i lengden siden man kan ha flere lag uten problem. Det kan forøvrig hende jeg har en kroppsfasong som passer disse jakkene - Norrøna passer meg mindre bra sånn sett men det er forskjell på alle disse modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (19 minutter siden):

Gratulerer med bra kjøp! Beste jakken :) Jeg har hatt to. Har brukt den under alle slags forhold og den er uovertruffen. 

Størrelsen er stor på disse - jeg bruker normalt XL og den er passe for meg på høyde 187 og 110 kg, men bruker nå en XXL - og den er for vid men jeg syns det er greit. Det er i grunnen ok at den er romslig både rundt armene og i lengden siden man kan ha flere lag uten problem. Det kan forøvrig hende jeg har en kroppsfasong som passer disse jakkene - Norrøna passer meg mindre bra sånn sett men det er forskjell på alle disse modellene.

Takk, stoffet og løsningene på jakka er jeg veldig fornøyd med. De hadde litt få modeller inne nå, så fikk ikke prøvd så mange andre. Har du prøvd beta SV, evt synspunkt om passformen på den?

 

Har forøvrig gått og sikla på jakka i flere år, men ikke prøvd den før nå.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torjus Flækøy skrev (17 minutter siden):

Takk, stoffet og løsningene på jakka er jeg veldig fornøyd med. De hadde litt få modeller inne nå, så fikk ikke prøvd så mange andre. Har du prøvd beta SV, evt synspunkt om passformen på den?

 

Har forøvrig gått og sikla på jakka i flere år, men ikke prøvd den før nå.😊

Har ikke noen erfaring med Beta, men prøv den gjerne om du kommer over en. Alpha SV jakken er vel fortsatt produsert i Canada, og det er vel den eneste modellen som de produserer "hjemme", uten at jeg har sjekket akkurat det. Arcteryx underkommuniserer dette siden det strengt tatt ikke skal være noen forskjell på kvalitetene på alpha SV og andre jakker som de får laget i andre land, men om man sjekker i en butikk så er det forskjell, og det er ikke bare prisen som er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (25 minutter siden):

Har ikke noen erfaring med Beta, men prøv den gjerne om du kommer over en. Alpha SV jakken er vel fortsatt produsert i Canada, og det er vel den eneste modellen som de produserer "hjemme", uten at jeg har sjekket akkurat det. Arcteryx underkommuniserer dette siden det strengt tatt ikke skal være noen forskjell på kvalitetene på alpha SV og andre jakker som de får laget i andre land, men om man sjekker i en butikk så er det forskjell, og det er ikke bare prisen som er forskjellig.

Den er grei, tror nok kanskje jeg skal gjøre det. Takk for nyttig informasjon, det med produksjonsland var jeg ikke klar over😊👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.