Gå til innhold
  • Bli medlem

DD Hammocks superlight tarp - er de bra/solide eller ikke?


Espen A

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har sett på disse superlight tarpene til DD Hammocks. Tenker å bruke de hovedsaklig til regnskydd foran teltåpningen når jeg skal lage mat, slappe av osv. Superlight høres bra ut når jeg tenker på vekt, men er de solide? Tåler de noen kraftige vindkast her og der, eller går de i stykker fort? Er det noe som tilsier at jeg ikke bør kjøpe den?

Mvh Espen

https://www.hektapatur.no/sove-ute/telt/tarp/dd-hammocks-superlight-tarp-3x29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare kjøp. Jeg bruker en slik over ene hengekøya eller når jeg bare bruker tarp over soveplassen. Eneste minuset er at den medfølgende pakkposen er ultrasuperlett, dvs alt for liten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen A skrev (4 timer siden):

Jeg kan alltids sy en større pakkpose. Takk for svar.

Evt kjøpe en kompressjonspose.
Det har jeg gjort til min DD Tarp 3x3 for å få den mindre. Den passer bra i den originale pakkposen, men det blir mye volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (4 timer siden):

Evt kjøpe en kompressjonspose.
Det har jeg gjort til min DD Tarp 3x3 for å få den mindre. Den passer bra i den originale pakkposen, men det blir mye volum.

Har DD egne kompresjonsposer? eller kjøpte du fra noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diger Jotne skrev (40 minutter siden):

Har DD egne kompresjonsposer? eller kjøpte du fra noen andre?

Bruker en Sea To Summit eVent-kompressjonspakkpose.
https://seatosummit.com/product-category/dry-bags-storage/compression-sacks/

Men funker sikkert med en vanlig pakkpose med rulletopp også, om man er flink til å få ut mye luft og presse innholdet sammen når man ruller den igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (På 12.5.2021 den 13.38):

Eneste minuset er at den medfølgende pakkposen er ultrasuperlett, dvs alt for liten. 

Selve tarpen er veldig bra, men som du sier så er pakkposen latterlig liten; det er ikke mulig å få pakket den ned igjen etter å ha tatt den ut første gangen.

Men verken bardunene eller pluggene som følger med er heller ikke mye å skryte av. Pluggene er av spiker-typen, og sitter ikke så godt i bakken, og har en farge som gjør det veldig vanskelig å finne dem igjen hvis man mister dem i lyngen. Bardunene er av kina-typen, og både tvinner seg og floker seg.

Espen A skrev (10 timer siden):

Jeg kjøpte den nå. Satser på ar den er bra. Jeg kan alltids sy en større pakkpose. Takk for svar.

Jeg fant en pakkpose til et gammelt liggeunderlag som passet og som rommer både tarpen, 6 plugger og 20m line. Det funker bra.  :) Bruker Y-plugger fra Helsport og 3mm Ø line fra DD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.