Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvalitetsforskjeller på Hilleberg og Helsport plugger


eivind018

Anbefalte innlegg

Annonse

Hillebergs plugger er Dac, de er godt slipt og avrundet på kantene, samt at de er tykkere inn mot midten og tyngre. Helsports er ganske skarpe og vonde å skyve eller dra, usikker på hvem som produserer dem. Men de holder nok teltet like bra, er lurt å montere en liten tråd på de slik Hillerbergs blir levert for å spare fingrene når de dras opp. Det spørs hva man verdsetter om de er verdt 230,- mer. Syns heller ikke Helsports plugger er verdt 200,- mer enn plugger jeg har kjøpt på aliexpress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport pluggene har jeg i dag og syns de er helt greie plugger som gjør jobben. Trenger et nytt sett til et annet telt, og heller litt mot å teste ut Hilleberg pluggene for å se om det er store forskjeller.

 

zementh skrev (24 minutter siden):

Hillebergs plugger er Dac,

 

Er det ikke Dac som lager stengene på Helsport teltene? Rart at det ikke og skal levere pluggene ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, eivind018 said:

Helsport pluggene har jeg i dag og syns de er helt greie plugger som gjør jobben. Trenger et nytt sett til et annet telt, og heller litt mot å teste ut Hilleberg pluggene for å se om det er store forskjeller.

 

 

Er det ikke Dac som lager stengene på Helsport teltene? Rart at det ikke og skal levere pluggene ? 

Helsport bruker Dac-stenger på de dyrere teltene, men på de fleste i Trek-serien er det Yunan. Pluggene er ikke Dac, men godt mulig det er Yunan som lager de. Med en rabattkode på fjellsport, så er jo ikke prisforskjellen så veldig stor lenger. Hillebergs er nok litt mer solide iom at de er tykkere og veier mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de du spør om, men MSR groundhogs er gjennomprøvd og svært gode. Omtrent samme pris som Hilleberg og vil tippe at du kan basere valget ditt på om du trenger 6 eller 10stk.

Du skal ikke kimse av den lille snoren som sitter på. Den er meget praktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prebb skrev (32 minutter siden):

Ingen av de du spør om, men MSR groundhogs er gjennomprøvd og svært gode. Omtrent samme pris som Hilleberg og vil tippe at du kan basere valget ditt på om du trenger 6 eller 10stk.

Du skal ikke kimse av den lille snoren som sitter på. Den er meget praktisk.

Jeg har både MSR groundhogs og Hilleberg Y-plugger, og så langt jeg kan se er de helt like, med unntak av at snora på MSR-pluggene har refleks.  (Farge og logo er forskjellige, men det spiller ingen rolle.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.