Gå til innhold
  • Bli medlem

Debut i hengekøye..


Blouberg

Anbefalte innlegg

Annonse

I hengekøyemiljøet hører du ofte HYOH! (Hang your own hammock!) for dette er litt som whisky. Eller religion. Noen drikker whisky varm, noen kald med vann eller is. Noen tror på Gud, noen på Allah. Ingen av de er riktig eller gale. Det er bare preferanser.

Jeg har mange netter i hengekøye og har hatt hele reisen fra liggeunderlag til underquilt. Jeg synes fiklinga blir litt for mye med liggeunderlag, men har hatt størst suksess med Klymit sitt, som jeg kjøpte brukt på finn. Jeg anbefaler å se litt videoer på youtube og prøve oppheng hjemme. Sov gjerne i den innendørs på en hverdag. Det tar noen forsøk å finne det som passer deg. Det er litt fiklete, men når du kommer forbi fiklestadiet og finner DITT heng - Da er det ikke en konkurranse engang. det er en komfort som er uslåelig.
 

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig @frankdrebin, bortsett fra det med Whisky, Gud og Allah. Whisky skal drikkes som den er, uten vann, uten is, uten fløte, uten Coca cola, uten rødbrus, sjampagnebrus, majones, bringebærsaft eller ketchup — rett og slett bare ren whisky uten å blande oppi noe som helst annet enn mere whisky av samme slag. Og Gud og Allah ber jeg til bare når jeg har hatt i meg alt for mye whisky, noe jeg sjelden gjør lenger. 😇 Men ja, hengekøye er en tilvenning til noe som bare blir mer og mer komfortabelt med økende erfaring.

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med whisky som alt annet. Det finnes ofte mer enn ett svar. En single malt, single cask kan være opp mot 62%. Da gjør det seg med en skvett vann i den.  En Jameson smaker i utgangspunktet høgg, så uten cola og is er ikke den noe å trakte etter i min mening. Mesteparten av tiden gjør jeg dog som du og drikker den bar. (No pun intended)
Foretrekker 12-20 år gamle islay whiskyer og en og annen Bourbon.

Jeg pleier ikke å be. Ikke engang når jeg er panserdrita, men jeg respekterer de som gjør det og vokste selv opp ganske kristenkonservativt.

Når det kommer til hengekøye, så har jeg vært igjennom flere hengekøyer, men har tilslutt havnet i håndsydd amerikansk territorie både på TQ, UQ, køye og tarp. Jeg er enormt fornøyd med det :)

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frankdrebin skrev (3 minutter siden):

Det er med whisky som alt annet. Det finnes ofte mer enn ett svar. En single malt, single cask kan være opp mot 62%. Da gjør det seg med en skvett vann i den.  En Jameson smaker i utgangspunktet høgg, så uten cola og is er ikke den noe å trakte etter i min mening. Mesteparten av tiden gjør jeg dog som du og drikker den bar. (No pun intended)
Foretrekker 12-20 år gamle islay whiskyer og en og annen Bourbon.

Jeg pleier ikke å be. Ikke engang når jeg er panserdrita, men jeg respekterer de som gjør det og vokste selv opp ganske kristenkonservativt.

Når det kommer til hengekøye, så har jeg vært igjennom flere hengekøyer, men har tilslutt havnet i håndsydd amerikansk territorie både på TQ, UQ, køye og tarp. Jeg er enormt fornøyd med det :)

Får slenge meg på sidesporet her jeg også ( 🙂? )....livet, for min del er best uten Jesus (og de andre "gutta")... og sprit... Garmin og nattur'n gir meg den rusen jeg trenger ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.