Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til dame


Anbefalte innlegg

Edit: Ser at Ramona har stilt samme spørsmål som meg i en annen tråd, så da følger jeg med der 😊

Hei! Jeg trenger hjelp til å finne en sovepose til meg. Jeg er 173 cm høy, og fryser lett. Jeg vil gjerne ha en dunpose som jeg kan bruke vår og høst, så gjerne komforttemperatur ned til -10. 
 

Har vurdert dunposene fra Mammut, men vil ha en med glidelås som går helt ned på siden. Supert med en pose som ikke er for trang også. Jeg liker å ha litt plass. 

Har lest alt jeg kan finne om soveposer, men nå blir jeg bare mer forvirret av det.

Jeg vil gjerne kunne kjøpe den i butikk eller i en norsk nettbutikk.  

Noen som kan hjelpe meg i denne sovepose-jungelen? 

Endret av Kvikk Lunsj
Fant lignende tråd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei @Kvikk Lunsj

Jeg har denne soveposen og er godt fornøyd med den:

 

https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/4-sesongsposer/warmpeace-viking-900

 

Den kommer i ulike lengder, og du får den også i kaldere og varmere versjon. Den komprimerer godt, og er ikke så tung.

I telt har jeg ikke klart å fryse i den, men i hengekøye uten tarp over så frøs jeg en del. Men så er jeg en frysepinn, og har sikkert kledd meg feil.

Lykke til i jakten på ny sovepose :)

 

Georg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tittet rundt står jeg mellom to soveposer. 
 

Mammut protect down -21

Mountain equipment glacier 1000

De har ca samme temperaturegenskaper og dunkvalitet. Klarer ikke å finne ut hva som er forskjellen i stoffkvalitet. 
 

Jeg tenkte først det var en ulempe med den midtstilt glidelåsen på Mammuten, men nå tror jeg det kan være praktisk til bruk i hengekøye. Liker også at man kan ta armene ut gjennom egne glidelåser. ME har fordelen av glidelås på siden, og den er litt lettere. Den fungerer kanskje best som dyne på når det er varmere. 
 

Noen som har innspill som kan hjelpe meg med valget? 
 

https://www.fjellsport.no/mammut-women-s-protect-down-bag-21c-petrol-m.html?q=Mammut protect
 

https://www.fjellsport.no/mountain-equipment-glacier-1000-womens-foxglove.html?q=glacier 1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvikk Lunsj skrev (2 timer siden):

Noen som har innspill som kan hjelpe meg med valget? 

Jeg har Mammut Perform fiber (-10) med midtstilt glidelås og synes det er en fordel i hengekøya (og heller ingen tydelig ulempe til annen bruk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (22 timer siden):

Jeg har Mammut Perform fiber (-10) med midtstilt glidelås og synes det er en fordel i hengekøya (og heller ingen tydelig ulempe til annen bruk).

Takk, det er fint å høre at midtstilt glidelås fungerer i hengekøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Kvikk Lunsj skrev (På 11.5.2021 den 18.38):

Etter å ha tittet rundt står jeg mellom to soveposer. 
 

Mammut protect down -21

Mountain equipment glacier 1000

De har ca samme temperaturegenskaper og dunkvalitet. Klarer ikke å finne ut hva som er forskjellen i stoffkvalitet. 
 

Jeg tenkte først det var en ulempe med den midtstilt glidelåsen på Mammuten, men nå tror jeg det kan være praktisk til bruk i hengekøye. Liker også at man kan ta armene ut gjennom egne glidelåser. ME har fordelen av glidelås på siden, og den er litt lettere. Den fungerer kanskje best som dyne på når det er varmere. 
 

Noen som har innspill som kan hjelpe meg med valget? 
 

https://www.fjellsport.no/mammut-women-s-protect-down-bag-21c-petrol-m.html?q=Mammut protect
 

https://www.fjellsport.no/mountain-equipment-glacier-1000-womens-foxglove.html?q=glacier 1000

Bestemte du deg? Jeg bestilte Mammut protect down og Sea to summit Ascent 3 fordi jeg ikke greide å bestemme meg. Mammut sin ble definitivt favoritten. Stoffet virket veldig solid og tykt. Dunen fordelte seg svært godt i posen og den virket veldig varm. Genialt med utgang til hendene! Hetten var også stor og god. Eneste jeg savner er at glidelåsen går helt ned slik at man kan lufte føttene lettere. Men ikke noe problem å stikke de ut av posen sånn som det er nå. Denne posen skal testes i hengekøya i helga👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona skrev (12 timer siden):

Bestemte du deg? Jeg bestilte Mammut protect down og Sea to summit Ascent 3 fordi jeg ikke greide å bestemme meg. Mammut sin ble definitivt favoritten. Stoffet virket veldig solid og tykt. Dunen fordelte seg svært godt i posen og den virket veldig varm. Genialt med utgang til hendene! Hetten var også stor og god. Eneste jeg savner er at glidelåsen går helt ned slik at man kan lufte føttene lettere. Men ikke noe problem å stikke de ut av posen sånn som det er nå. Denne posen skal testes i hengekøya i helga👍

Har helt glemt å oppdatere her. Jeg endte faktisk opp med Mammuten jeg også. Testet den forrige helg, og er veldig fornøyd. Helt supert med glidelås til armene, men som deg så skulle jeg ønske at glidelåsen gikk helt ned til føttene.

Gi gjerne en oppdatering på hvordan den fungerer i hengekøye. Jeg skal på hengekøyetur med min om noen uker 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvikk Lunsj skrev (På 21.5.2021 den 23.48):

Har helt glemt å oppdatere her. Jeg endte faktisk opp med Mammuten jeg også. Testet den forrige helg, og er veldig fornøyd. Helt supert med glidelås til armene, men som deg så skulle jeg ønske at glidelåsen gikk helt ned til føttene.

Gi gjerne en oppdatering på hvordan den fungerer i hengekøye. Jeg skal på hengekøyetur med min om noen uker 😀

Da har jeg vært på hengekøyetur med soveposen. Den fungerte utmerket! Sov i hengekøye ute på en øy på Nordmøre. Ca. 7 grader på natta og oppholdsvær. Jeg frøs litt når jeg la meg oppi (sånn som jeg alltid gjør), hadde ett lag med ull på meg. Hadde også puttet en varmeflaske oppi. Brukte kun et liggeunderlag i skum. Burde kanskje hoppe litt rundt før jeg legger meg for å bli varm. Men sovnet og våkna ikke før morgenen😁 Så alt i alt er jeg veldig fornøyd👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona skrev (4 timer siden):

Da har jeg vært på hengekøyetur med soveposen. Den fungerte utmerket! Sov i hengekøye ute på en øy på Nordmøre. Ca. 7 grader på natta og oppholdsvær. Jeg frøs litt når jeg la meg oppi (sånn som jeg alltid gjør), hadde ett lag med ull på meg. Hadde også puttet en varmeflaske oppi. Brukte kun et liggeunderlag i skum. Burde kanskje hoppe litt rundt før jeg legger meg for å bli varm. Men sovnet og våkna ikke før morgenen😁 Så alt i alt er jeg veldig fornøyd👏

Så flott da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.