Gå til innhold
  • Bli medlem

Barents Outdoors(tidligere Helsport folkene) lanserer teltserie


dev

Anbefalte innlegg

En liten gladnyhet for oss som ble litt trist når Melhuskontoret til Helsport ble nedlagt etter oppkjøpet til Brav. Bak Barents Outdoors finner vi kompetansen til flere av de som jobbet i Helsport helt til kontornedleggelsen. De har selvfølgelig startet opp i de opprinnelige Helsport-lokalene i Melhus som kanskje flere har fått med seg.

https://www.mn24.no/tronderbladet/2021/05/06/Solgte-Helsport-nå-lanserer-de-et-nytt-telt-eventyr-23916847.ece

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marius Engelsen skrev (3 minutter siden):

Jeg vil nå ikke si det, basert på målskissene 

DF5BC493-08DE-40E9-A67F-C09977376648.png

9BCE9FDF-C75B-4279-A7B4-4EEDB1EE5D27.jpeg

Stort likere kan det vel ikke bli hvis de ikke skal lage en direkte kopi. En annen ting er at jeg med den begrensede informasjonen jag har ikke kan forstå hvorfor de la ned på Melhus og kvittet seg med Helsports ansatte, selskapets viktigste ressurs og nå har de i tillegg generert en ny konkurrent. Hva er det som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (2 minutter siden):

Stort likere kan det vel ikke bli hvis de ikke skal lage en direkte kopi. En annen ting er at jeg med den begrensede informasjonen jag har ikke kan forstå hvorfor de la ned på Melhus og kvittet seg med Helsports ansatte, selskapets viktigste ressurs og nå har de i tillegg generert en ny konkurrent. Hva er det som har skjedd?

Joda. Både fjellheimen, nammatj GT, og Fjellreven Endurance har mål som er mye mer lik den nye Trollheimen.

Eks. fjellheimen 3

 

B4A61AE7-8C79-4B19-8787-389AB6086A0F.jpeg

8847BFEF-A459-4B84-A979-BD2FE24A450A.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende hva de er i gang med. Når selskap som har vært drevet av produktutvikling blir kjøpt opp av store konsern skjer som regel alltid det samme. Mindre ressurser brukes på å utvikle gode produkter. Mer ressurser brukes på markedsføring. Produltutvalget utvides enormt, for det meste med overprisede t-skjorter og capser med logo på.

På sikt pleier kundeservicen å bli dritt, og spikeren i kista er når de originale produktene får produksjonen flyttet til nye lokaler og kvaliteten synker. Trist om dette blir fremtiden til Helsport.

Håper å se Barents lykkes, men det er et knalltøft marked de er på vei inn i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært tynt utvalg i Helsports internettbutikk lenge nå. Preget av overgangen til storkonsernet. Fikk dem til å sy ny bunnduk på mitt snart 40 år gamle tunelltelt RUNDHØ i fjor, før de stengte dørene og dertilhørende kompetanse...trodde jeg. Når jeg nå ser at datter og datterdatter av de gamle drifterne viderefører denne tradisjonen, blir jeg positiv til at BARENTS kan bli et merke som står for å ta vare på det man har, samt at det appellerer med 150 års erfaring.

"Den nye bedriften får navnet Barents Outdoor AS, og deres første satsing blir konseptet «Ut Igjen», som og skal bli et service- og reparasjonssenter for en hel sportsbransje. - Dette skal bli starten på noe stort. I sportsbransjen generelt har kundene alltid vært opptatt av, ønsket og forventet at man kan få reparert produktet og forlenget levetiden, sier Helliksen."(MN24)

"Når Barents lanserer telt, er det snakk om å måle seg med konkurrentene på kvalitet fra første dag. Alle telt er i utgangspunktet vanntett, men Barents har valgt å gå opp i vanntetthet målt mot de aller fleste konkurrenter, for å bedre levetiden på teltene sine.- I tillegg har vi en litt annen utforming på design. Vi har blant annet sett på utformingen av glidelåsinngang og tatt enkle grep for å unngå komplikasjoner, og vi har jobbet mye med ventilasjonssystemet, som er årsak til mange reklamasjoner. Både visuelt og utforming skiller seg betydelig fra andre telt, sier Helliksen."(MN24)

At telt kan ligne eldre varrianter, skyldes nok at gamle ringrever som var med på å utvikle og produsere HELSPORT teltene i drøye 40 år, fortsatt er med på Melhus.

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.