Gå til innhold
  • Bli medlem

Barents Trollheimen 3/4 Classic


geirara

Anbefalte innlegg

Annonse
ost skrev (4 timer siden):

Dette var spennende. Under 3 kg for et klassisk 3-personers telt. Litt stiv pris for menigmann (meg), men folka bak har erfaring med seg i det minste.

Da er en presenning billigere, under 3kg er bare teltet🙂

Vekten oppgis på telt, stenger og plugger hver for seg, så skal du ha teltfasong på duken og feste det til bakken er det like under 4kg.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (1 time siden):

Da er en presenning billigere, under 3kg er bare teltet🙂

Vekten oppgis på telt, stenger og plugger hver for seg, så skal du ha teltfasong på duken og feste det til bakken er det like under 4kg.

Ai ai. Leste litt fort.

Hadde vært en tung presenning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER dette konkurrent til f.eks. Helsport 3/4 Pro Camp eller Hilleberg Black 3GT /4GT så er vel kanskje ikke vekt og pris så avskrekkende? Mangler litt detaljer rundt type stenger, mulighet for doble stenger, myggnett osv, men 40D i yttertelt/ 70D i bunn samt 30D vannavvisende i innertelt tyder jo på at det er ment som et fullbårent 4 sesongers? 2 innganger og like stenger er også bra. Skal bli spennende å se hvor i skiktet disse produktene blir liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS10 skrev (9 minutter siden):

Spennende telt med mange fine løsninger. Det eneste minuset jeg kan se utfra bildene er døra til innerteltet. Skulle ønske meg glidelås hele veien rundt. 

Og "ytterdøra", 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at prisen er i samme gate som Fjellreven og Helsport. Teltet er tilnærmet like Fjellreven Keb Endurance 3 og Hilleberg Nammatj 3. Helsport Lofoten pro 3 og 4 Camp har bare 9 mm stenger og er mye lavere i endene. Hilleberg og Fjellreven har ikke en slik form med bare en inngang i 4-mannsversjon, så her er det en del vekt å spare for et vintertelt til 4 hvis Lofoten pro 4 blir for liten innvendig. I den nye katalogen fra Helsport har de ikke med Fjellheimen som er mer lik Trollheimen med. For extreme-teltene til Helsport er det bare Spitsbergen som er i 4-personer. 

https://www.brav.com/siteassets/downloads/helsport_wb_2021.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RobertK skrev (19 timer siden):

Enig i at prisen er i samme gate som Fjellreven og Helsport. Teltet er tilnærmet like Fjellreven Keb Endurance 3 og Hilleberg Nammatj 3. Helsport Lofoten pro 3 og 4 Camp har bare 9 mm stenger og er mye lavere i endene. Hilleberg og Fjellreven har ikke en slik form med bare en inngang i 4-mannsversjon, så her er det en del vekt å spare for et vintertelt til 4 hvis Lofoten pro 4 blir for liten innvendig. I den nye katalogen fra Helsport har de ikke med Fjellheimen som er mer lik Trollheimen med. For extreme-teltene til Helsport er det bare Spitsbergen som er i 4-personer. 

https://www.brav.com/siteassets/downloads/helsport_wb_2021.pdf

Her ser det ut som Helsport har vraket en god del av porteføljen. Fjellheimen-serien, som du nevner, Svalbard og Himalaya. Varanger Dome etc. Fjelldukene og ryggsekkene er borte. Alta soveposene... Mye DNA som forsvinner ut med badevannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Jacobsen skrev (2 timer siden):

Ser ut som strømlinjeforming av hele produktlinjen. Ut med entusiast-modellene og mer markedsorientert fokus mot de brede masser?

Hva skjedde egentlig med Helsport? Det ble solgt til Brav, men "Helsportgjengen" starter opp igjen på Melhus nå under navnet Barents Outdoor. 

De nye teltene er relativt like helsportteltene, men med små tweaks så de ikke skal ligne for mye.  

Jeg lurer på hva som skjedde der, siden de solgte bedriften og starter opp en konkurerende bedrift like etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TheSleepwalker skrev (2 timer siden):

Men ka farsken? 

Det kan være begrensning i produksjonskapasitet. Blir spennende å se katalogen for 2022. Jeg synes teltene i Extremeserien er tilstrekkkelig. Savner Spitsbergen 4 camp pro og Svalbard 6 pro som helårstelt for familier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Jacobsen skrev (4 timer siden):

Her ser det ut som Helsport har vraket en god del av porteføljen. Fjellheimen-serien, som du nevner, Svalbard og Himalaya. Varanger Dome etc. Fjelldukene og ryggsekkene er borte. Alta soveposene... Mye DNA som forsvinner ut med badevannet...

Svalbard 3 og 6 i pro-versjon er med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Jacobsen skrev (5 timer siden):

Her ser det ut som Helsport har vraket en god del av porteføljen. Fjellheimen-serien, som du nevner, Svalbard og Himalaya. Varanger Dome etc. Fjelldukene og ryggsekkene er borte. Alta soveposene... Mye DNA som forsvinner ut med badevannet...

Ser ut som de har ryddet litt porteføljen ja. Fjellheimen i forhold til Lofoten har jeg undret meg litt på siden de virket veldig overlappende i design. Så det kan være at Lofoten med muligheten til å åpne den ene enden helt, og litt lavere vekt fristet flest kjøpere. At oppdaterte Fjellheimen hadde full bredde og nesten full høyde i fotenden var kanskje ikke nok til å differensiere Fjellheimen i forhold til Lofoten. Som nevnt så er Svalbard der fortsatt i X-TREM utgavene. Det samme gjelder Himalaya som er listet både som pro og ekstrem versjon i tabellene med alle versjoene bakerst i arbeidsboken. Varanger Dome er der fortsatt. Men jeg ser at Rondane modellene er borte. Og det samme er Trolltind.

At sekkene er tilsynelatende er borte, er i grunnen noe jeg har ventet på at skulle skje, siden det er godt ivaretatt under merkevaren Lundhags. Det er naturlig for Brav å se merkene sine i sammenheng. Helsport dekker telt og soveposer. Lundhags dekker fjellsko, sekker og turklær. Mens Ulvang sørger for ullundertøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til tullball fra Helsport-gjengen! Hvis de ønsker å miste sine kunder er det bare å fortsette i samme stil (kutte ned på den personlige knallgode servicen, skru opp prisene på teltene, og begrense utvalget). 
Lykke til videre Helsport.

Barents derimot har jeg klokketro på, og skal ikke se bort ifra at det blir et telt fra de i framtiden. Regner med at deres utvalg også vil ekspandere ganske bra med tiden. 

Endret av KS10
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Noen som har gjort seg erfaringer med Barents sitt Trollheimen-telt? Synes teltet ser veldig bra ut, foruten spesielt én ting: Hvor stor åpning man kan få med døra i innerteltet. Siden glidelåsen ikke går helt rundt i innerteltet, blir det et parti som kommer litt i veien hvis man skal sitte to ved siden av hverandre. Andre som har noen tanker/erfaringer rundt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS10 skrev (16 minutter siden):

Noen som har gjort seg erfaringer med Barents sitt Trollheimen-telt? Synes teltet ser veldig bra ut, foruten spesielt én ting: Hvor stor åpning man kan få med døra i innerteltet. Siden glidelåsen ikke går helt rundt i innerteltet, blir det et parti som kommer litt i veien hvis man skal sitte to ved siden av hverandre. Andre som har noen tanker/erfaringer rundt dette? 

Sier dette bildet deg nok? :)

Barents_trollheimen_telt5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.