Gå til innhold
  • Bli medlem

råd til valg av telt


gull

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal kjøpe telt, og ønsker å høre hva dere kan anbefale her. Det vil i utgangspunktet ikke bli brukt på vinter. Det bør være et av den lettere varianten. Jeg har ikke bestemt meg helt for om jeg ønsker kuppel eller tunell, men ser kanskje for meg at det kan være hyggelig å spille kort osv inne i teltet om det er veldig kjølig ute (evt mye mygg). Så kanskje et kuppeltelt? Vi er to stk som skal bruke teltet, men har forstått det slik at det kan være greit å kjøpe et 3-mannstelt likevel (av og til 2 stk og en liten hund). Skulle helst sett at det ikke var så utrolig dyrt, men jeg vil ikke velge bort veldig gode telt for å spare noen kroner. Har hittil sett for meg å ikke bruke mer enn 8k, men dette beløpet kan som nevnt endres på. Det er jo også viktig at teltet tåler litt bruk, slik at jeg kan ha glede av det i flere år.

Reinsfjell Superlight 3 er et telt jeg har sett på. Vil dette være et godt alternativ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reinsfjell superlight 3 er et bra telt, jeg har ikke opplevd kondens som noe problem i teltet. Det er nok ikke et telt du bør ta med på de mest værutsatte turene, men til turer i lavere fjellstrøk og i områder under tregrensen er det tilstrekkelig. Veldig kjekt med 2 innganger. 

 

Superlight utgave av telt tåler nok generelt mindre enn normalutgaven av samme teltet. 

Endret av Likse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Fjellreven Abisko Shape 3 kunne være noe, ikke helt umulig vekt, 2,560 kg. Pris ligger rundt 8.500.- Fjellreven lager bra greier. Dette er et sold tunell telt som tåler litt uvær. Det har også et stort fortelt med plass til både ryggsekker og å lage mat inne ved dårlig vær. Fjellreven har også Abisko lite 3, her er inne teltet likt med Shape 3, men forteltet er mye mindre, pris her er 7.499.- Jeg har både tunell og kuppel telt. Å sette opp tunneltelt når det blåser litt går veldig greit. Med kuppel telt har jeg problem da jeg er aleine på tur. så det blir alltid kaos,  Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gull skrev (5 timer siden):

Reinsfjell Superlight 3 er et telt jeg har sett på. Vil dette være et godt alternativ?

Dette er nok et godt alternativ, ja. Ser XXL har det til 7999,- nå. 

Jeg har erfaring med to andre Superlight telt, og er enig med det @Likse skriver ovenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
ketilring skrev (På 4.5.2021 den 17.08):

Dette er nok et godt alternativ, ja. Ser XXL har det til 7999,- nå. 

Kanskje litt gammel tråd, men er du reward kunde hos XXL får du dette til 6399 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.