Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av fiskestang


Snajdi

Anbefalte innlegg

Annonse

8' 7-20 g stang er nok veldig allsidig mtp. forskjellig fiske. En del foretrekker litt lengre til sjø- og fjellfiske, men 8' er flott om du skal innom skogsvann og elver. 7-20 g er flott til fjellfiske, men litt lite til en del sjøfiske. Men til å fiske makrell og småsei fra svaberg duger det nok fint.

3000-snelle gir nok riktig balanse mtp. stanga. Kjenner ikke til denne snella men god erfaring med andre Daiwa-sneller. Dette er nok delen du definitivt får mest igjen for å evt. gå opp i pris på.

Snøret der er greit, brukt mye sjæl. Mange liker multifilamentsnøre bedre men jeg foretrekker mono som Sufix XL. Multi er uansett flere ganger så dyrt og det er tullete å legge nesten like mye penger i snøre som på snella, så jeg mener du har valgt riktig. Snøre er forbruksvare uansett. Men hadde definitivt valgt hakket tykkere. 0.18 er veldig tynt. 0.23 er bra til fjellfiske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser grei ut. Vet ikke om snella er med ekstra spole. I tilfelle så ta gjerne en tynn sene på en og en tykkere hvis fiske i sjøen. Jeg synes 0.18 er litt tynn, ville gått ett knepp opp. Det du må lese om er hvordan dette er i forhold til saltvann, spesielt snelle. Er ikke alle som er like glade i saltvann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foroll skrev (2 timer siden):

8' 7-20 g stang er nok veldig allsidig mtp. forskjellig fiske. En del foretrekker litt lengre til sjø- og fjellfiske, men 8' er flott om du skal innom skogsvann og elver. 7-20 g er flott til fjellfiske, men litt lite til en del sjøfiske. Men til å fiske makrell og småsei fra svaberg duger det nok fint.

3000-snelle gir nok riktig balanse mtp. stanga. Kjenner ikke til denne snella men god erfaring med andre Daiwa-sneller. Dette er nok delen du definitivt får mest igjen for å evt. gå opp i pris på.

Snøret der er greit, brukt mye sjæl. Mange liker multifilamentsnøre bedre men jeg foretrekker mono som Sufix XL. Multi er uansett flere ganger så dyrt og det er tullete å legge nesten like mye penger i snøre som på snella, så jeg mener du har valgt riktig. Snøre er forbruksvare uansett. Men hadde definitivt valgt hakket tykkere. 0.18 er veldig tynt. 0.23 er bra til fjellfiske. 

Det ble en 9' 7-28g. 

Daiwa Laguna 3000 C

Stroft GTM - 200m./0,25mm.

Høres det ut som noen gode valg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snajdi skrev (11 timer siden):

Det ble en 9' 7-28g. 

Daiwa Laguna 3000 C

Stroft GTM - 200m./0,25mm.

Høres det ut som noen gode valg? 

Høres bra ut. Allsidig sett som bør duge til fjellfiske etter ørret, gjeddefiske, sjøfiske og smålakselv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.