GÃ¥ til innhold
  • Bli medlem

Tips om tur i Steigen


Silje Bratberg

Anbefalte innlegg

Heia, 🙂

Jeg leser meg opp om turmuligheter i Steigen. Til sommeren får jeg besøk av ei venninne som aldri har overnattet i telt, men har lyst til å prøve det. Hun har heller ikke gått turer i fjellet, men hun er veldig sporty og sterk. Jeg har selv aldri vært i Steigen. Jeg har lyst til å introdusere henne til overnatting i telt og fjellvandring, men planlegge en "light"-versjon. Det vil si, ingen lange, tunge bæringer av ryggsekk, telt o.l. Og ingen krevende, lange fjellturer. Det blir nok med selve opplevelsen av å være på tur. Det er også viktig å ha tilgang til ferskvann. I tillegg vil jeg gjerne dra et sted hvor vi har mulighet til å leie kajakk, da begge har noe padleerfaring. Jeg vurderer Helnessund eller Engeløya som muligheter for leirplass, turer og leie av kajakk. Men Helnessund ser litt kjedeligere når det gjelder teltplass, som ville blitt ved Litlfjellet (eneste ferskvannskilde). Har noen tips og anbefalinger å komme med for turdestinasjon i Steigen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.