Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger "eksperters" synspunkt på en sovepose


Anbefalte innlegg

Hei erfarne turfolk der ute.

Jeg trenger deres tanker om Marmot Ultra Elite 20! 

Jeg har bestilt den hjem (sammen med flere andre poser) for å teste (det er jo det vi må gjøre nå når butikkene er stengt). Den pakker imponerende liten og har en behagelig vekt på 900gram og en EN-sertifisering på temperaturskalaen sin (comf=0, lim=-7), og jeg skal bruke den på lengre turer i de 3 varmeste sesongene. Den er relativt smal, som passer meg bra da jeg er en kort og slank mann. På marmot sine sider har den fått 4.2/5 i score, hvor folk gir enten 5 eller 1. Noen poengterer at posen ikke er så varm som de skal ha det til, men det mener noen om alle poser.

Det eneste den mangler som jeg er vant med fra før er nakkekrage. I mine øyne burde dette være obligatorisk på soveposer. Har noen av dere erfaringer med posen, eller tilsvarende pose uten nakkekrage? Har alltid sett for meg at den er viktig for å unngå lekkasje av varm luft. Noen som har prøvd å få sydd inn nakkekrage selv?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.