Gå til innhold
  • Bli medlem

Agawa Boreal 21 - tursag for den kresne


Nikke

Anbefalte innlegg

Etter 12 måneders bruk kjennes det greit ut å dele min erfaring med denne sagen. Følgende kriterier lå til grunn før valg av sag:

  •  Robust, vedlikeholdsvennlig, lett, allrounder og nedpakningsvennlig.

+ Har innfridd kriteriene så langt.

+ Godt grep.

+ Enkelt å bytte sagblad etter de ulike behovene.

- Begrenset til ved av en viss størrelse/diameter.

- Man må passe litt på når man skal montere den opp og ned da den er litt vinglete i de fasene.

Video - Agawa Boreal 21 i bruk

https://agawagear.com/collections/boreal21

DSC_0727.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for deling! Jeg har siklet litt på denne selv, eventuelt lillebroren Boreal 15. Spesielt pakkvennlighten på disse taler til meg.

Boreal 15 er enda mer begrenset på vedstørrelse og brukbarhet, men for nedfallstrær som ikke er alt for stort tror jeg det skal holde ganske fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i at dette er ei god sag, og så kan det også nevnes at den bruker standard 53 cm sagblad som fåes over alt (jeg har testet), samme sagblad som sitter på de billige oransje Bacho buesagene (som også er gode sager, men ikke sammenleggbare da). Sagbladet er billig, 40 kr hos Biltema for eksempel (jeg har imidlertid aldri klart å ødelegge/brekke ett, så de er solide).

;-)

Endret av Skogens Stønn
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har brukt denne på en del turer, nå nylig nordmarka på langs. Den sagde som bare det, og bar svært effektiv, som er supert når du kommer til leir litt seint i mørten. Silky sager kan funke også, ikke med de rette håndtakene, men type Silky zübat som har bøyd håndtak for komfort og effektivitet. Denne kommer også med tette og grove tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i Silky bigboy 36cm selv. Har både den og katanaboy og til helgeturer hvor vekt ikke er en faktor er de to overlegne sager som fort lager veldig mye ved.
Ulempen er pris. Spesielt katanaen er latterlig dyr.

@sneakyowl såg igjennom videoen din. Fin video med god praktisk bruk av saga - den ser kurant ut den. Kunne eventuelt bytta blad til ett tørrvedblad (bare tenner, uten raker) for enda bedre effekt. Jeg liker ikke bålplasseringen din. Tusenårige arr etter bålkos er unødvendig i min mening, men ellers en fin video :)

(edit, jeg vet at blant annet Bahco har et tørrvedblad med raker, men jeg synes ikke det funker like godt som tørrvedblad uten rake.)

Endret av frankdrebin
Sikring mot sagførere med elsk for raker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Nikke skrev (På 26.4.2021 den 21.18):

Etter 12 måneders bruk kjennes det greit ut å dele min erfaring med denne sagen. Følgende kriterier lå til grunn før valg av sag:

  •  Robust, vedlikeholdsvennlig, lett, allrounder og nedpakningsvennlig.

+ Har innfridd kriteriene så langt.

+ Godt grep.

+ Enkelt å bytte sagblad etter de ulike behovene.

- Begrenset til ved av en viss størrelse/diameter.

- Man må passe litt på når man skal montere den opp og ned da den er litt vinglete i de fasene.

Video - Agawa Boreal 21 i bruk

https://agawagear.com/collections/boreal21

DSC_0727.JPG

Ser ikke ut som de sender til Norge fra sine egne sider, vet du om noen i Norge som fører denne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (31 minutter siden):

Ser ikke ut som de sender til Norge fra sine egne sider, vet du om noen i Norge som fører denne? 

Hei mr.

Det var et firma her i Norge som solgte den, men etter et raskt søk nå, dukket de ikke opp. Fant info på siden dems, ser ut som de tilbyr internasjonal forsendelse.

Send dem en mail, kanskje det ordner seg?

 

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (11 timer siden):

Ser ikke ut som de sender til Norge fra sine egne sider,

Jeg har handlet fra varer fra USA ved å benytte https://www.jetcarrier.com/site/ som frakter. Da sendes varen til en adresse i USA, mens Jetcarrier sender videre til din adresse i Norge.

Jeg brukte Jetcarrier for å handle vare med eksportrestriksjoner (hockeyhjelm).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt den et par år selv. Veldig god sag. Liker at den bruker standard bladlengde, en del slike tursager har egne lengder etc så ekstra blader er dyre.
På denne har jeg brukt finbladet fra Biltema til 39,90, funker som bare det.
Mener min ble bestilt fra Tamarack Outdoor i UK, de sendte kjapt.  Husker ikke pris den gang men ser at den nå kommer på £95,50 inkl. frakt.


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (4 minutter siden):

Hatt den et par år selv. Veldig god sag. Liker at den bruker standard bladlengde, en del slike tursager har egne lengder etc så ekstra blader er dyre.
På denne har jeg brukt finbladet fra Biltema til 39,90, funker som bare det.
Mener min ble bestilt fra Tamarack Outdoor i UK, de sendte kjapt.  Husker ikke pris den gang men ser at den nå kommer på £95,50 inkl. frakt.


 

Ja, dette er også den viktigste grunnen til at jeg velger denne sagen. At man enkelt kan bruke underversal blad fra omtrent alle leverandører. Så selv om sagen er litt dyr, pakker den såpass bra at for meg er det verdt det. 🙌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (2 timer siden):

Jeg sendte de mail, to dager senere fikk jeg svar fra en veldig løsningsorientert dame som kunne sette opp en Custom ordre til meg. Så sagen er på vei fra Canada mot 25 dollar i frakt. Meget innafor

Så bra! Håper sagen innfrir.

Endret av Nikke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.