Gå til innhold
  • Bli medlem

Kryssing av Kvenna (fra Mogen)


Keldrek

Anbefalte innlegg

Hei!

Planlegger en tur fra Mogen og innover mot vidda i retning sør-vest. Ser det finnes noen stier innover der fra Lægeret, sør for Argehovd. Men da må altså Kvenna krysses. Er det mulig?

Hvis jeg har forstått det riktig, finnes det ingen broer eller naturlige krysningspunkter i nærheten (nærmeste er vel ved Vollevatn).

Er det i så fall mulig å leie båtskyss eller noe tilsvarende for å krysse elva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dessverre det ikke er mulig å krysse over. Hvertfall ikke før Litlos. Hadde samme problemet da jeg planla tur i samme området. Tok kontakt med Mogen og grunneiere der oppe, de sa det ikke var mulig.
Endte opp med å gå Mogen-Rjukan istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne H.S. skrev (18 minutter siden):

Jeg ville tatt en tlf til Argehovd om båtskyss over. Det burde ikke koste skjorta antar jeg. Man bør ikke lage store problemer av alt. ;)

Det ligger nok an til at jeg gjør det. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tok kontakt med eiern av Argehovd och blev skjutsad över Kvennaosen i begynnelsen av juni 2019. Alltså nedströms öya ved Bekkestöl. 

Jag fann heller inga vad över Kvenna, förutom langt vest ved Litlos (för mycket snö) och över Rjukan ville jag inte gå (för mycket vei).

Men om du vill utforska vidda sör for Kvenna är det ju mycket lättare att ta bilen till Songadammen och gå innover, så är du där direkt. Är bara en dagsetappe mellom dammen og Kvenna, med to åpne (var iaf för corona) hytter dessutom. 

Mannen som har Argehovd har, eller hadde, också en taxibåt på Mösvatn. Så om du spör pent kan han säkert ta dig från Varland och sätta av dig på sörsidan av vassdraget istedet for f. eks. Mogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.