Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekker i forsvaret?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært en utstyrsnerd og har lurt på noe lenge. Er det noen her som vet hvilken produsent av storsekker forsvaret bruker? Jeg vet at de brukte Norrøna og Bergans før. Har sett en del bilder fra spesialkommandoen som har bært Norrøna Recon pack med skikkelig bæremeis(den gamle).

Nå har de jo endret designet på Norrønasekken og jeg lurer på, bruker de fortsatt Norrøna? Eller har de gått bort fra dette?

Norrøna nevner jo på nettsiden sin at de har utviklet ryggsekkene i samarbeid med spesialstyrker. Men jeg har sett noe bilder hvor de fortsatt bruker den gamle modellen med L-formet pakkramme, og ikke den nye som er "utviklet sammen spesialstyrker". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storsekk/jegersekk. Det går stort sett i norrøna recon og norrøna recon syncroflex, recon sekken har og vært laget av cato ringstad i camo, den siste utgaven kom i brun farge, men kalitet og materiell valg på "kopi" sekkan er unnerlegen norrøna.  Uansett gode sekker.

 

Infanterisekk er bergans viking,  

 

Materiell settes på andbud, så ofte varierer porodusentene på utstyret

 

 

Endret av fraVaranger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Mener Bergans har vært en av leverandørene til den nåværende feltsekken, altså ikke pakkrammen men den lille feltsekken. Selv har jeg lagt min elsk på 5.11 Tactical-serien og bruker henholdsvis Rush 24 i tjeneste og Rush 100 til turer i fjell og mark.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galexon skrev (11 timer siden):

Selv har jeg lagt min elsk på 5.11 Tactical-serien og bruker henholdsvis Rush 24

Der er vi to, jeg kjøpte en Rush12, og dette har blitt favorittsekken, den brukes til aboslutt alt, på jobb, fisketurer, dagsturer, småreiser og har til og med begynt å bruke den som fotosekk, med foto-innsats fra F-stop gear (F-Stop ICU Slope Medium). Rett og slett den perfekte allroundsekken her i huset. Når jeg kikket på sekker i denne størrelsen så lyste 5.11 opp som den beste produsenten med gode og gjennomtenkte løsninger på det meste,  som også passer bra for hverdagsbruk og ikke bare til militært bruk etc. Og kvaliteten er jo knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/3/2021 at 12:20 PM, Kristian J. Vabø said:

Der er vi to, jeg kjøpte en Rush12, og dette har blitt favorittsekken, den brukes til aboslutt alt, på jobb, fisketurer, dagsturer, småreiser og har til og med begynt å bruke den som fotosekk, med foto-innsats fra F-stop gear (F-Stop ICU Slope Medium). Rett og slett den perfekte allroundsekken her i huset. Når jeg kikket på sekker i denne størrelsen så lyste 5.11 opp som den beste produsenten med gode og gjennomtenkte løsninger på det meste,  som også passer bra for hverdagsbruk og ikke bare til militært bruk etc. Og kvaliteten er jo knall.

Jepp, kvaliteten er helt strålende! Jeg har nok mine 5.11-sekker livet ut, eller så lenge kona tillater at jeg har disse «røffe» sekkene. 😂  Nå har jeg både Rush12, Rush 24, Rush 72 og Rush 100. Men Rush 100 erstatter 72, så sistnevnte er allerede lovet vekk til en i familien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.