Gå til innhold
  • Bli medlem

Amok skjold (forrige versjon)


HBL

Anbefalte innlegg

Hei Fjellfolk! 

Er det andre som har opplevd at denne tarpen lekker vann? Jeg kjenner til Amok sin instruksjon for påføring av sealer i sømmene. Men samtidig synes jeg dette blir litt i overkant for en tarp til 1300,- 

Alltid synes denne tarpen har vært litt "knapp" og ser nå at med Draumr 5.0 så har de gjort den 30% større, sikkert en grunn til det! 

Vurderer egentlig å reklamere på tarpen, men så er den jo lett og veldig gode løsninger, så det sitter litt langt inne å gå til det stadiet. 

Også et lite idiot spørsmål: Hvis denne tarpen henges feil vei? altså med AMOK logo vendt ned mot bakken, vil den da kunne lekke? Dette har jeg opplevd, mulig grunn som nevnt, men ikke vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skogens Stønn skrev (Akkurat nå):

Ja, min lekker hvis jeg strammer den nokså hardt.

Det høres rart ut at det skulle bety noe for vanntetthet hvilken side man vendte opp, men jeg har ikke testet det.

Såpass ja, er dette vanligvis et problem med tarp generelt? Ikke veldig holdbart spør du meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er vanlig vet jeg ikke, men det er mulig det er sømmen som lekker siden du sier at Amok mener man bør påføre sealer i sømmene. Det var ukjent for meg, så det skal jeg jammen teste. Jeg sjekket det ikke veldig nøye nøyaktig hvor det lagg siden det bedret seg betraktelig når jeg slakket opp på stramminga (jeg hadde strammet bardunene temmelig hardt). Det skal også sies at det regnet temmelig kraftig. Jeg ble litt skuffet ja, men på den annen side bruker jeg ikke denne køya veldig mye. Jeg trives bedre i Hennessy-en min.

;-)

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette framstår som en av de beste tarpene jeg har vært borti med gode liner som er enkle å justere og med hemper for å rulle linene inn i. Prisen er ikke så helt gæren heller. At man må seam-seale for å få den helt tett framkommer vel når man kjøper tarpen etter hva jeg husker. Medfølger tube og pensel. 

Blir å kjøpe en til av de nye som er litt større til Dream-hammock køya mi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyN skrev (30 minutter siden):

Medfølger tube og pensel.

Dette fulgte ikke med på min, ei heller instruksjoner om at man skulle forsegle sømmene selv. Jeg har heller aldri hverken hatt eller sett noen annen tarp hvor det har fulgt med sømforsegling eller hvor man har blitt anbefalt å forsegle sømmer selv, så dette er vel nokså uvanlig vil jeg tro. Som sagt ble jeg litt skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyN skrev (14 minutter siden):

Skjønner at du ble litt skuffet da. Burde være mulig å få tilsendt dette i etterkant da om du hører med de. 

Tenker heller jeg skal prøve å tape sømmen. Jeg kjøpte kanskje før de ble klar over at sømmen måtte forsegles. Bare for å si det igjen, jeg hadde strammet tarpet temmelig stramt og det bedret seg betraktelig når jeg slakket på bardunene. Det er en mulighet for at jeg var litt for hårdhent i stramminga. Grunnen var at det regnet kraftig og blåste ganske mye. Jeg får teste litt videre før jeg drar noen endelig konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.