Gå til innhold
  • Bli medlem

Vondt i hoftene


Tittei

Anbefalte innlegg

Jeg har Exped downmat xp 7 LW liggeunderlag. Jeg sover på siden. Hver natt våkner jeg ofte fordi hoftene føles mørbanket. Prøver å blåse den helt opp. Noen andre som sover på siden og i «fosterstilling» som har noen gode råd til hvordan jeg kan løse dette? Jeg er ikke spesielt tung heller. Eller er det en vanesak bare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde litt samme problemet i begynnelsen. Løsningen for meg er å blåse det helt opp og så slippe ut luft. Da får du en mer naturlig form når du ligger. Hvis den er helt oppblåst blir den for stiv og former seg ikke naturlig etter kroppen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier (uansett hvordan jeg sover) så blåse den helt opp, Så legger jeg meg på siden og "gynger litt" mens jeg forsiktig slipper ut luft. Jeg slipper ut helt til jeg klarer å "dunke hofta i bakken".  Dette gir normalt så mykt underlag som mulig uten at du presser mot bakken. Jeg har gjerne veldig varme soveposer så det aldri blir noe problem, men vær obs på at dette gjør at du får tynnere isolasjonslag mellom deg og bakken. Greit å tenke på om du ligger rett på snø eller veldig kald bakke. Kan enkelt kompenseres med f.eks et sitteunderlag under det oppblåsbare akkurat i hofteregionen, men det blir sjelden noe problem altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.