Gå til innhold
  • Bli medlem

154 cm høy jente ønsker turbuksetips


UteLiv

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å kjøpe min aller første turbukse i voksen alder og er rett og slett rådvill. Grunnet funksjonsnedsettelser kommer jeg ikke til å noen gang gå de lengste turene, men litt frisk luft er jo alltid godt for både kropp og sinn. Jeg er på utkikk etter en turbukse som tåler at jeg setter meg på knærne for å plukke sopp og på rumpa, tja, hvor som helst for å kunne ta en pause.

Siden jeg er 154 cm høy, så ser jeg at jeg antageligvis må legge opp buksa noe som går fint dersom det ikke er en glidelås i veien. Jeg kjøpte Norheim Rondane 2.0, men syntes lommesømmen gnagde for mye inn i låret og jeg likte heller ikke stoffet i siden.

Det er svært mulig jeg har for høye krav, spesielt grunnet studentbudsjettet, men jeg tenkte at det kan hende man har flaks og at noen tilfeldigvis har et tips på lur.

 

Ønskeliste:

- Ikke så lang/ikke glidelås nederst

- Slitesterke knær og sete

- Tåler ok mengde vind og vann

- Middelshøy eller høy i livet

- Stretch over sete og knær?

- Under 1500,- (gjerne noen kupp!)

 

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RevolutionRace har flere artige modeller til "budsjettpris". Noen med "grovt stoff", noen med tynt og lett. Flere med strechdeler.

 

Det kan være litt vanskelig å skjønne hvilken modell som er nærmest det du ser etter bare ved å lese beskrivelsene, men dersom du har mulighet for å sjekke ut noen bekjente som har en modell eller to er det lettere å finne ut av. Jeg har 2 forskjellige modeller derfra og er kurant fornøyd. Mye bukse for prisen så lenge di ikke skal ha skallbekledning som er heeeelt tett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (2 timer siden):

RevolutionRace har flere artige modeller til "budsjettpris". Noen med "grovt stoff", noen med tynt og lett. Flere med strechdeler.

 

Det kan være litt vanskelig å skjønne hvilken modell som er nærmest det du ser etter bare ved å lese beskrivelsene, men dersom du har mulighet for å sjekke ut noen bekjente som har en modell eller to er det lettere å finne ut av. Jeg har 2 forskjellige modeller derfra og er kurant fornøyd. Mye bukse for prisen så lenge di ikke skal ha skallbekledning som er heeeelt tett.. 

Hei, Espen!

Tusen takk for svar! Det var noen særdeles hyggelige priser, så det skal jeg definitivt sjekke ut. Heeeelt tett trenger den ikke være. Ser de har short-modeller også, så det passer helt ypperlig! Ser folk er uenige i om de er normale eller små i størrelsen, så jeg skal høre litt rundt om det er noen som har noen jeg kan prøve. Vet du hva de modellene du har heter?

 

Takk igjen, og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UteLiv skrev (5 timer siden):

Hei, Espen!

Vet du hva de modellene du har heter?

 

Takk igjen, og god helg :)

Det ser ut som ordrehistorikken deres fra nettsiden het Fritidsfabrikken har forsvunnet. Det er der jeg tidligere har slått opp hva min grønne og hva min blå bukse faktisk heter, men nuh var det dessverre ikke mulig å finne ut av de lengre. 

Jeg har MYE turtøy da det er varianter av tur stort sett hele året. En av favorittplaggene mine er deres Fusion Fleece gensere. Jeg har testet både forskjellige gensere, bukser og jakker og er veldig fornøyd med kvalitet kontra pris her. 

God helg til deg også!



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei,

har god erfaring med Fjellreven. Har ei bukse i g-1000 stoff som jeg kjøpte brukt på Finn til ca 500 kr. Den har ekstra forsterkning på knær og rumpe og virker helt uslitelig. Ingen tegn til slitasje etter flere års bruk. Eneste som er røket er mulighet til å stramme nede, men har ikke savnet dette. De ramla ut og jeg tok dem ikke inn igjen. Om du tror du kan klare deg uten så kan du kjøpe ut fra din «hoftestørrelse», og legge opp til riktig beinlengde. 

Kan impregneres, men har ikke brydd meg med det, jeg pakker heller med regnbukse dersom det kan bli regn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har maange bukser. Klattermusen, Fjellraven, bergans, Norrøna. De er alle gode til forskjellige ting, men det jeg begynte med var Friluftsmagasinet sin "classic"
Det er en bukse som koster 300 kroner. Med den kan du finne ut om turlivet er noe for deg.
Buksa er relativt slitesterk og jeg har den fortsatt, selv om den ble kjøpt i 2014 og har vært med på mye av både speiderturer, hagearbeid og friluftsliv generelt. Den var den eneste turbuksa jeg brukte fra 2014-2019. Den er i dag hagebukse og har blitt bøtt på flere steder etter ublide møter med skarpe redskap og mye treklatring.

Det er en av de buksene som gir deg mest verdi for pengene i min mening og et godt sted å begynne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.