Gå til innhold
  • Bli medlem

Turbukse til tynn gutt


ost

Anbefalte innlegg

Hei

Sønnen min har rukket å passere 14, med alderen øker høyden og benlengden, men han er slank som fy.

Har noen tips til lange SMALE turbukser med smal midje? Vi prøvde Bergans Breheimen i XS, den var nesten passe i midjen, men for kort. Midjen er der oppgitt til 73-78 cm, med målebånd er guttungen ikke mer enn 70 cm rundt midjen, mens innerbenlengden er på 82+ cm. 

Jeg kan ikke være den første personen med denne utfordringen så derfor lurer jeg på om noen har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellreven ser bra ut, str 40 eller 42 i long bør kunne gå midjemessig, Makke-buksa er nok ikke smal nok i livet.

Må bare finne en butikk med små størrelser inne.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Strilaliv skrev (37 minutter siden):

Fann du bukse til 14-åringen din, @ost

Oppdaga at turbuksa til han lange slampen min stoppar godt over fjellstøvlane, så på tide at han får ny

Endte opp med en Hagløfsbukse, rugged pants. Smal nok, men på kanten kort. Dessverre var det ingen nettbutikker som hadde "long"-utgave av bukser inne, så da måtte vi ta til takke med det vi fant og heller kjøpe ny neste år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
ost skrev (På 2021-6-3 den 16.14):

Endte opp med en Hagløfsbukse, rugged pants. Smal nok, men på kanten kort. Dessverre var det ingen nettbutikker som hadde "long"-utgave av bukser inne, så da måtte vi ta til takke med det vi fant og heller kjøpe ny neste år. 

Det blei den same buksa hos oss og. Så smal at han kan bruka utan belte og lang nok til å vara eit års tid. Og best av alt er at 15-åringen er fornøyd med buksa, så no slepp eg gå fjellturar med ein tenåring i olabukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.