Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny turbukse


klatreminus

Anbefalte innlegg

Nå kan jeg desverre ikke lappe mer på min gamle jakt/turbukse fra bergans så jeg må ut å finne meg en ny... 

Den jeg har (bergans budor) har klart seg veldig bra og blitt brukt på jakt og på fjellet. Vann og vintett og ganske god å gå med. 

Nå som jeg jakter på den perfekte buksa så trenger jeg egentlig ikke en vanntett bukse, hvis det bøtter ned så kan jeg fint gå med en lett regnbukse / overtrekk. Men jeg gidder ikke å gå med regnbukse bare fordi at det har regnet siste uka og alt av lyng og vegetasjon er vått. Det perfekte hadde kanskje vært en bukse som var vanntett opp til kneet ? og så lett og bevegelig og gjerne vannavstøtende øverst ?

 

Noen som har noen gode tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ketilring skrev (4 timer siden):

Ja, selv er jeg veldig fornøyd med Lundhags Antjah II. Den har vanntette paneler opp til midt på låret, mens resten er bomull/polyester-blanding og litt schoeller-stretsj ved knær og i baken. Den har en avslappet passform og er veldig komfortabel.

https://www.addnature.no/lundhags-antjah-ii-pants-herre-M503296.html

Er det både forside og bagside af bukserne(under knæene) der er vandtæt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bruker mest Revolution Race Gpx pro rescue pants. De er kjempegode. God passform, slitesterke og stretch der det trengs. De var vannavvisende når de kom, men jeg har impregnert de og nå er de super vannavvisende.

https://www.revolutionrace.no/herre/bukser/friluftsbukser-turbukser/rvrc-gp-pro-rescue-pants-men?Size=L&Color=2002&gclid=Cj0KCQjwpdqDBhCSARIsAEUJ0hOEM111f0kKcKAavBtZ6tdddvmjXbB-08zPSPogZ0leFoySrof963oaAtooEALw_wcB

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rune1974 skrev (1 time siden):

Er det både forside og bagside af bukserne(under knæene) der er vandtæt ? 

Ja, det stemmer. Den har også vannavvisende glidelås fra nederst til opp over knærne. 

Endret av ketilring
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurejeger skrev (12 timer siden):

Hei

Jeg bruker mest Revolution Race Gpx pro rescue pants. De er kjempegode. God passform, slitesterke og stretch der det trengs. De var vannavvisende når de kom, men jeg har impregnert de og nå er de super vannavvisende.

https://www.revolutionrace.no/herre/bukser/friluftsbukser-turbukser/rvrc-gp-pro-rescue-pants-men?Size=L&Color=2002&gclid=Cj0KCQjwpdqDBhCSARIsAEUJ0hOEM111f0kKcKAavBtZ6tdddvmjXbB-08zPSPogZ0leFoySrof963oaAtooEALw_wcB

Jeg har ingen erfaring med disse buksene selv. Men etter å ha mottatt den nye skalljakken fra de, er jeg ikke i tvil om at jeg blir å prøve flere produkter fra kolleksjonen deres. Jeg er rett og slett mektig imponert over kvaliteten i materialer valgt til denne prisen. 
Jeg har opp til flere bukser fra Bergans, Norrøna, Fjellreven, Lundhags osv. Så jeg vil si at jeg har god erfaring med hva jeg vil ha og hva jeg ser etter. Så veldig spent på å teste bukser fra Revolution Race selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.