Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft for 2


SondreP.

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har prøvd packrafts for to personer? Dreiv å kikket litt på Kipara Char 310 XXL og den så jo ut som en veldig fin sak som kan brukes både alene og med to personer. Litt småskeptisk til om man får med nødvendig bagasje for en lengre tur om man er to stykk i en slik. Så om noen har noe erfaringer med packraft for to stykk (og gjerne akkurat denne) hadde det vært kjekt å høre.

Bruksområdet for min del vil være alt fra padling på vann til lengre turer på elver som Karasjohka eller en av de finske elvene som munner ut i øst-Finnmark. Blir turen en uke+ så kan jeg tenke meg det fort blir trangt å være to stykk. Frykten er vel at dette blir et kompromiss som ikke duger til noen av delene, for ustabil pga. for lite vekt alene, og for trang til to stykk med oppakning. Var vekta som virkelig fristet, 4,25kg med ett sete og rygg er ikke værst å dra på tur med alene, og samtidig ha muligheten til å ta med noen andre. 

https://kipara.no/produkt/char-310xxl-army-green/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kjøper med t-zip, får du plass til noen hundre liter med bagasje inni tubene. Men en packraft fylt med tung bagasje i tubene, er ikke egnet for bæring mellom vann.

Char 310 er ok å padle alene om du har en tung sekk i front, og ok å padle to innimellom. Men på en lengre tur, ville jeg satset på hver deres raft, eller en raft over 350cm. Skal du padle mye alene, får du mer glede av en kortere raft som er egnet for å bære utenpå sekken, f.eks. Char 265.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 285 versjon. Litt usikker på om 310 blir praktisk til 2 pers. Alltids ok med lett bagasje på dagstur men med 2 av med på 187 og 2 reconpack tror jeg der blir trangt. Spørs størrelse på personer og bagasje på normalbruk. Skulle jeg tenkt 2 pers for eget bruk hadde jeg tittet på modellen Lake Expedition. Dyrere og tyngre da. Evt en 265 f.eks og så en billigere raft som supplement hvis dere er to innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.