Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold Hardangervidda nå....


Brennern

Anbefalte innlegg

Tenkte meg en tur til Finse nå, men ustabilt vær der oppe. Ser mulighetene for eventuelt å ta turen til Solheimstulen og gå en runde innover derfra isteden. Ser på litt bilder i div sosiale medier og ser ikke ut for at det er allverdens med snø???. Begynner det å tære på og utrygt å bevege seg over vann? Noen som har noe ferske rapporter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var fra Fagerheim til Heinseter i påskehelgen. Godt avblåst på alle koller, steiner eksponert i alle hellinger. Det som lå var knallhardt. 
 

Det har nok falt litt snø siste uke, og jeg vil tro du neppe går gjennom på vannene på flere uker ennå. Men overvann hadde smeltet og frosset igjen, allerede 1-2 april. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra solheimstulen i går. Målet var Rauhelleren men valgte å snu pga vind etter en natt i telt ved Skarsvatnet. 

Ligger et tynt lag skaresnø i området med is under. Enkelte steder er det så bart at lav og mose stikker opp i løypa. Stikka løypa var i sin helhet fin å gå på med tydelige spor etter skuter trafikk, ihvertfall strekket vi gikk på. 

Fikk plugga teltet de fleste steder, men da det ikke var dyp nok snø til å stikke ned ski og staver, måtte barduner sikres ved å feste de i ski som ble lagt på bakken og så dekket med store blokker av tynn skaresnø vi gravde opp der det lot seg gjøre. 

Vannene kan jeg ikke uttale meg om. 

IMG_20210410_103738.jpg

IMG_20210410_103414.jpg

Endret av Kris87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.