Gå til innhold
  • Bli medlem

Alaska interrail sovepose


Anbefalte innlegg

Jeg har en sovepose som trolig er mange år gammel. Jeg har ikke originalposen som den skal ligge i, og klarer derfor ikke å finne ut noe om hvilken temperatur den er beregnet for. Det eneste jeg vet er at det står «Alaska interrail» på den sorte/lilla soveposen. 
 

Kjenner noen igjen navnet, og har mulighet til å si noe om temperatur? Skal overnatte noen døgn på fjellet der jeg må ha en sovepose som tåler -15 grader, og lurer på om denne er brukbar.

Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper produktnavnet Interrail er mer betegnende for temperaturområde enn merkenavnet Alaska. Jeg ville bli veldig overrasket om du får en god natts søvn i denne i minusgrader. I alle fall i -15. 

Dersom du skulle finne komforttemperatur for posen, så er det to forhold til du bør tenke på.  Posen er sannsynligvis så gammel at den ikke følger noen vanlig standard for temperaturgrense. Verdien kan derfor være ganske optimistisk. Gamle poser mister også litt isolasjonsevne (avhengig av bruk og lagringsforhold.)
 

Såvidt jeg kan finne på nett er Alaska et norsk merke, menn de er nok ikke produsert i dette årtusenet i alle fall. 

Endret av Eksilbergenseren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.