Gå til innhold
  • Bli medlem

Spruttrekk- tar inn litt vann (MRS Microraft L)


Anbefalte innlegg

Årets første tur i dag. 

Merka at jeg ble våt i baken etter hvert som jeg padla. Ikke kjempe mye, og er jo grenser for mye vann som som spruter ved rolig padling. 

Så når jeg  var ferdig at det var litt vann på innsiden. Detter altså på glidelås-siden. 

Vil det hjelpe med å bruke denne: https://packraftnorge.no/products/gear-aid-zipper-lubricant-stick?variant=37555335823529 eller er den bare for å smøre?

Eller er det reklamasjon.. eller r det litt sånn man må regne med?

 

 

Starta med padlinga i fjor høst, og ble en del våt da også, før jeg dro ut åra så langt jeg kunne. Det hjalp å at vann ikke skulle renne ned over ermene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DenGladeVandrer skrev (40 minutter siden):

 

 

Starta med padlinga i fjor høst, og ble en del våt da også, før jeg dro ut åra så langt jeg kunne. Det hjalp å at vann ikke skulle renne ned over ermene. 

 

Har du sånne mansjetter på åra for å stoppe vannet fra å renne nedover?afb6ef08970d4f5f8df18f79e8a68080.png.a1547df3d9065a60fb88e8257f187a66.png

 

Endret av Omnilite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (8 timer siden):

Har du sånne mansjetter på åra for å stoppe vannet fra å renne nedover?afb6ef08970d4f5f8df18f79e8a68080.png.a1547df3d9065a60fb88e8257f187a66.png

 

Jepp. Så ermene dr i praksis tørre.

Ikke mye vann på toppen av trekket. 

Ikke våt på siden av jakka. Har jo dratt sptuttrekket så høyt det går.

Det kommer ikke noe vann inn lenger fram. Sitter av og til med kneet litt opp mot trekket.. det blir ikke vått.

Ikke mye vann som renner ned fra trekket heller. 

Og etter at jeg maks lengden på åra etter litt utprøving i høst er det enda mi dre vann på trekket.

Det er inn på sete det er blir vått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke packraften eller spruttrekket på den.

På mitt spruttrekk til kajakk, så er det flere sømmer. Sømmene var ikke skikkelig tettet, så jeg gikk over med aquaseal fra undersiden. Det gjorde underverker. 

Nå kommer det mye mindre vann inn ved padling.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (1 time siden):

Jeg kjenner ikke packraften eller spruttrekket på den.

På mitt spruttrekk til kajakk, så er det flere sømmer. Sømmene var ikke skikkelig tettet, så jeg gikk over med aquaseal fra undersiden. Det gjorde underverker. 

Nå kommer det mye mindre vann inn ved padling.

Hvilken aquaseal brukte du? Og det er bare å påføre på sømmen, fra undersiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (34 minutter siden):

Jeg brukte Aquasure, fra McNett. Innkjøpt hos XXL, jeg finner det ikke i dagens sortiment på nettsiden, men det var denne tuben jeg brukte. https://www.platousport.com/mcnett-aquasure-lim

Påførte på undersiden av sømmene. Ble ikke veldig pent, men tett.

Jeg har akkurat kjøpt https://www.fjellsport.no/gear-aid-mcnett-ga-aquasure-fd-28-gr-clear-28g.html?q=aquaseure de hadde det på packraft-sjappa også, men skulle ha noe mer 

Tenkte dette var lim, så jeg kunne lappe båten om det ble hull (fulgte med lapper) 

Endret av DenGladeVandrer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hej knejter,

Jeg har lige repareret på et lille spruttræk til min ordinære kajak ... og det virker godt. Jeg er lige kommet hjem efter et par timer i let vind og for første gang kommet hjem med en kajak HELT tør indeni ;o). 

Det er ikke så meget spruttrekket jeg vil vise, men mere om 'princippet' med aluminium-profilerne kan være nyttig på packraften? Oprindeligt var spruttrekket på billedet uden de buede profiler, men de gør en mærkbar forskel. Stoffet fastholdes af en gummi-snor i en syet løbegang. Profilerne hviler på cockpit-karmen.

Kunne man forestille sig en tilsvarende tvær-bue under packraftens spruttrek? for ikke at samle en pyt i skødet?

Jeg håber at mit indput ikke er alt for off-topic

20210501_160711A.jpg

20210501_160727A.jpg

20210501_160811A.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (På 4.4.2021 den 21.08):

Jeg brukte Aquasure, fra McNett. Innkjøpt hos XXL, jeg finner det ikke i dagens sortiment på nettsiden, men det var denne tuben jeg brukte. https://www.platousport.com/mcnett-aquasure-lim

Påførte på undersiden av sømmene. Ble ikke veldig pent, men tett.

Hørte med PackraftNorge, de anbefalte å gni inn glidelås med beewax-stift. Hjalp ikke stort, men er vel bra for smidighet på glidelåsen i det minste (?). 

Tar ikke sjansen på å smøre på noe sånn guffe. Kommer garantert til å føkke opp noe.

Når det er over 10 grader, tørker buksa ganske kjapt når jeg har pauser, og til høsten igjen er det greit med en regbuksa utapå. 

Er ikke kjempe mye, men noe kommer inn å jeg blir våt i baken.

Kan jo også være padletekinkken min det er noe galt med. Men er minimalt med vann på trekket egentlig. 

Har jo alltid ekstra skift med uansett, tilfelle noe skulle skje. 

Og padling er så DIGG at det nesten er verdt å bli blaut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.