Gå til innhold
  • Bli medlem

Turkart til Garmin Fenix 6


Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som kan tipse om en god løsning for kart på denne klokken?

Ønsker å ha topografisk kart, kunne laste ned andres ruter, lage egne mm.

på mobilen har jeg brukt topo gps med norgeskartet til 33 kr(!), og det har fungert stråleende.

 

takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt frikart, egentlig fornøyd, men byttet til Kartmannen for å få bratthet.

Velger du Kartmannen, ikke last kart direkte fra Kartmannen og inn på klokka. Jeg tok flere versjoner i samme slengen. Det ble bare fullt minne, og ikke mulig å få fram kartet. Måtte via Basecamp, da funket det.

Edit: Brukte metoden beskrevet i posten under for å få inn kartet fra Frikart.

Endret av Omnilite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker frikart.no laster ned gmapsupp.zip og pakker ut. Så gir jeg gmapsupp.img et passende navn. f.eks. gmap_sommer_no.img og kopierer det inn på Garmin-katalogen på klokka. Deretter gjør jeg det nødvendige oppsett på klokka (Jeg kan ikke bruke basecamp da jeg hverken har Windows eller Mac). På denne måten kan jeg legge inn så mange det er plass til.

Dette fungerte på 5X som jeg hadde før, og det fungerer på 6X Pro som jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.