Gå til innhold
  • Bli medlem

Trekanten på Hardangervidda uke 14


Anders G

Anbefalte innlegg

En turkamerat og jeg skal gå Soheimstulen- Rauhelleren- Mårbu- Solheimstulen neste uke. Kort etappe med sein start torsdag kveld, med teltovernatting, fredag har vi booket Rauhelleren, de to siste nettene blir det telt igjen. Har to spm jeg håper noen kan gi oss noen svar på. 1: Strekningen Solheimstulen Rauhelleren, hva er ca gangtid? Værmld sier 5-6 m/s nordavind, vi er middels gode skiløpere og begge med pulk. Det er meldt lite vind frem til da, og lite nedbør-regner med at vi kan gå i endel tråkka spor.

2: Stikkene blir tatt inn søndag, da er vi rundt Mårbu området. Med fhv rolige vind og snøforhold, er det en grei strekning å gå uten stikker (relativt gode på kart og kompass)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg gikk for 2 år siden, men andre veien. 2 første dagene i forholdsvis sterk motvind og snødrev. Vindstille og blå himmel på dag 3. 
Solheimstulen-Rauhelleren er lengste etappe, og det går jevnt og trutt oppover til dere er oppe på vidda. Derfra er det forholdsvis flatt. Husker ikke helt tiden, men jeg gikk i dårlige spor med mye is. Mener jeg brukte 7-8 timer. 
Turen Mårbu-Solheimstulen uten stikker bør ikke by på problemer. Regner også med at sporene er synlige. Samt at dere har med GPS med som sikkerhet for riktig posisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (7 timer siden):

Hei. Jeg gikk for 2 år siden, men andre veien. 2 første dagene i forholdsvis sterk motvind og snødrev. Vindstille og blå himmel på dag 3. 
Solheimstulen-Rauhelleren er lengste etappe, og det går jevnt og trutt oppover til dere er oppe på vidda. Derfra er det forholdsvis flatt. Husker ikke helt tiden, men jeg gikk i dårlige spor med mye is. Mener jeg brukte 7-8 timer. 
Turen Mårbu-Solheimstulen uten stikker bør ikke by på problemer. Regner også med at sporene er synlige. Samt at dere har med GPS med som sikkerhet for riktig posisjon. 

Takk for godt svar. Med værmeldingen slik den er nå, ser det ut som Solheimstulen Rauhelleren går bra ut i fra ditt svar. GPS er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra Solheimstulen mot Rauhelleren i dag (men kun til enden av Skarvsvatnet på dagstur). Der var det i hvert fall enkelt å følge sporene. Litt skarete og til tider noen bare flekker i løypa, men helt fint å gå. 

20210402_144747.jpg

Endret av varmtvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmtvann skrev (42 minutter siden):

Jeg har gått fra Solheimstulen mot Rauhelleren i dag (men kun til enden av Skarvsvatnet på dagstur). Der var det i hvert fall enkelt å følge sporene. Litt skarete og til tider noen bare flekker i løypa, men helt fint å gå. 

20210402_144747.jpg

Ser supert ut. Takker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.