Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling, Oslofjorden, Sandvika-Brønnøya m.m nå i påsken.


Anbefalte innlegg

Starta med packraft-padling i fjor høst, fikk en del turer, men ingen ekspert. Padla kun i Marka-vann. 

En dag nå i påsken, når det ikke er sp mye vind leker jeg med tanken på padle fra Kaddettangen og litt rundtom, bla. mot Brønnøya.  Det bør vel ikke by på noen store utfordinger nå, eller hva? Ser masse turforslg på UT. 

Endret av DenGladeVandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Espen Ørud skrev (Akkurat nå):

Det bør ikke by på problemer. Men dersom du tenker på å strekke dagene inn i de mørke timene vil jeg på det varmeste anbefale et par hodelykter så du synes godt. Brukte gjerne minst en forover og en bakover da vi drev med pontongbåt i det området....

Blir snakk om dagstur, tilbake på land før 20. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Født og oppvokst i Sandvika, men har aldri padlet der selv, så ta alt jeg sier med en klype salt. Vil tro du kan starte ved demningen ved fransefoss, men kan være litt røft nedover. Spesielt ved mølla og der elva går langs ved ringeriksveien er det steinete og røft.  

Tror det er bedre å sette ut fra Eivind Lyches vei. Der har du både parkering og en "sandbanke" om jeg ikke husker feil med åra. Ganske rolig i elva derfra og nedover, rundt gamle Bi og ut kadett-tangen. Men er ikke akkurat lange turen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjelltrollet2 skrev (1 time siden):

Godt spørsmål. Født og oppvokst i Sandvika, men har aldri padlet der selv, så ta alt jeg sier med en klype salt. Vil tro du kan starte ved demningen ved fransefoss, men kan være litt røft nedover. Spesielt ved mølla og der elva går langs ved ringeriksveien er det steinete og røft.  

Tror det er bedre å sette ut fra Eivind Lyches vei. Der har du både parkering og en "sandbanke" om jeg ikke husker feil med åra. Ganske rolig i elva derfra og nedover, rundt gamle Bi og ut kadett-tangen. Men er ikke akkurat lange turen

Sjekker ut det nærmere. Tenker å pafle rundt Kalvøya, Borøya og Nedøya m.m også. Hele dagen på vannet, med famiøielønsj på Vendelholmene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.