Gå til innhold
  • Bli medlem

Reinskinn som liggeunderlag?


Flora

Anbefalte innlegg

Hei, 

har nå brukt to bergans extreme liggeunderlag i køya mi, og det har fungert ok. Sjeldent turen er så lang at vekt er et issue, så jeg vurderer å kjøpe et stort reinskinn å bruke det. Noen erfaringer? 
-4-5 grader er nok det kaldeste jeg kommer til å sove ute.

vil et regnskinn holde?

eller bør jeg satse på et oppblåsbart underlag? Jeg er kort, så jeg behøver noe minst 75 bredt, 175 langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at en reinskinn vil holde (de er veldig gode og varme) men jeg er usikker på om du vil finne et som er 175 langt. De fleste jeg har sett er kortere. Jeg er 1.72 og om jeg legger meg ned på mitt så er i hvert fall leggene utafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar. Har tenkt reinskinn på grunn av bredden og lengden. Mulig det holder med et kortere ett. De gangene jeg har vært kald er det på skuldre og i beina. 

Underquilt var det første alternativet jeg vurderte men jeg har lest/sett en del på youtube om at det ikke er så lett å finne en som passer køyen min. 

Har en Hennessy Expedition, en køye man ligger diagonalt i.

Har også vurdert denne:

https://www.fjellsport.no/merker/h-m/klymit/klymit-insulated-hammock-v-red.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flora skrev (1 time siden):

Underquilt var det første alternativet jeg vurderte men jeg har lest/sett en del på youtube om at det ikke er så lett å finne en som passer køyen min. 

Har en Hennessy Expedition, en køye man ligger diagonalt i.

Til min Hennessy Explorer Deluxe bruker jeg Hennessys egne SuperShelter (består av et "space blanket + UnderPad). For å kunne bruke denne har jeg i tillegg montert et UnderCover. Dette går i hvert fall bra med en tresesongs pose ned til et par-tre kuldegrader.

Jeg bruker i tillegg ENO Vulcan når det blir kaldere. Jeg har sovet i bare trusa i en varm dun vinterpose ned til 12 kuldegrader uten å kjenne noe til kulda. Jeg tror jeg skal klare en god del til. Med ovennevnte UnderCover kan jeg dessuten legge mer under køya om det skulle bli nødvendig.

Edit: Ser nå at UnderCoveret fulgte med SuperShelteret. Jeg har også et OverCover til køya, men har foreløpig ikke brukt det på tur.

;-)

 

Endret av Skogens Stønn
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for info og råd. Jeg endte opp med å bestille en Klymit V, så får vi se hvor dette ender sånn utstyrsmessig. Nå er håpet at jeg får den innen onsdag sånn at jeg får testet i påsken.

Hadde ok komfort både i Jan og Feb med Bergans Extreme som underlag, så dette må vel bli varmere 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.