Gå til innhold
  • Bli medlem

Soveposer/quilts til familien


Dufus

Anbefalte innlegg

Er nødt til å oppgradere soveposene til familien, og ønsker innspill på hva jeg kan sjekke ut av merker og modeller. 
 

Litt om oss: Familie på 4. Ungene er 5 (ca 116 cm lang) og 8 (ca 143 cm lang). 5 åringen er en frysepinn, som sin mor. Mannen i familien er varmblodig, trenger ekstra lengde på soveposer, og synes egentlig soveposer er litt klaustrofobisk, da han er bredskuldret og liker best å ligge på siden. Hoveddelen av teltturene foregår fra nå og frem til det legger seg snø igjen, med noen få turer på vinteren (tar gjerne imot tips til vinterposer også). 
 

Har tenkt litt på quilts, men er redd det blir kaldt til meg og 5 åringen, som er frysepinner? Frem til nå har jeg og 5åringen ofte sovet sammen i to sammenkoblede soveposer, da hun er veldig glad i å ligge inntil og ha kroppskontakt, så hvis det finnes noen alternativer som også dekker dette behovet er det supert. 
 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dufus skrev (5 timer siden):

Er nødt til å oppgradere soveposene til familien, og ønsker innspill på hva jeg kan sjekke ut av merker og modeller. 
 

Litt om oss: Familie på 4. Ungene er 5 (ca 116 cm lang) og 8 (ca 143 cm lang). 5 åringen er en frysepinn, som sin mor. Mannen i familien er varmblodig, trenger ekstra lengde på soveposer, og synes egentlig soveposer er litt klaustrofobisk, da han er bredskuldret og liker best å ligge på siden. Hoveddelen av teltturene foregår fra nå og frem til det legger seg snø igjen, med noen få turer på vinteren (tar gjerne imot tips til vinterposer også). 
 

Har tenkt litt på quilts, men er redd det blir kaldt til meg og 5 åringen, som er frysepinner? Frem til nå har jeg og 5åringen ofte sovet sammen i to sammenkoblede soveposer, da hun er veldig glad i å ligge inntil og ha kroppskontakt, så hvis det finnes noen alternativer som også dekker dette behovet er det supert. 
 

På forhånd takk for svar!

Prisklasse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dufus skrev (5 minutter siden):

Ja, si det.. rundt 3000kr til oss voksne og 1500 til barna, kanskje? Men heller opp i pris og få noe som funker enn å kjøpe noe som er halvveis.

Cumulus lager dunposer og quilter i alle slags størrelser, eventuelt Isbjørn som lager syntetiske poser her til lands. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (24 minutter siden):

Cumulus lager dunposer og quilter i alle slags størrelser, eventuelt Isbjørn som lager syntetiske poser her til lands. 

Takk for svar! Hvem forhandler Cumulus i Norge? Og har du noen formening om hva som er lurest av pose og quilt, spesielt til han som helst vil ligge på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dufus skrev (16 minutter siden):

Takk for svar! Hvem forhandler Cumulus i Norge? Og har du noen formening om hva som er lurest av pose og quilt, spesielt til han som helst vil ligge på siden?

Cumulus syr på bestilling så der må du kjøpe direkte fra de. Er ganske ny på quilt fronten selv men ønsker er jo å ha det litt mindre klaustrofobisk da jeg ofte roterer rundt og sover på magen. Får også poser uten hette som er mer egna til vinterbruk enn quilt, men da må en gjerne kjøpe seg dunhette og tre over hode (men den roterer jo med). 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.