Gå til innhold
  • Bli medlem

Plagg i vadmel, lenge leve oldschool


magnum_mauser

Anbefalte innlegg

Eg vil berre slå eit slag for den gamle og trauste vadmelen, dele litt erfaringer og gjerne få litt erfaringer frå andre som bruker vadmel.

 

Eg er født varmblodig, sjølv om eg er trent og i relativt god form - blir eg svett berre eg tenker på ein motbakke. Når ein i tillegg er aktiv jeger og friluftslivsmann busett på vestlandet, blir det mykje svetting! Derfor har bekledning vore ein utfordring for meg, det å sette seg ned og ta ein pause under fjellturen, eller sette seg på post det har som regel medført frysing - hvis eg ikkje har hatt med meg eit klesskift. 

 

Men etter eg oppdaga vadmelsklede, har eg hatt det bedre som friluftsmenneske! Pusteevne som er fenomenal og eg opplever at eg jevnt over holder ein veldig behagelig temperatur når eg bruker vadmel. Det er støysvakt og eg opplever det som relativt slitesterkt. Om det blir vått, so blir det tungt - men eg blir ikkje kald. Etter eg oppdaga vadmel kan eg ha turer på fjellet uten å nødvendigvis måtte skifte ulltrøya på overkroppen - og det er nytt for meg.

 

Enkelte vadmelsplagg er relativt dyre, og ein skal være obs på kva ein kjøper, eg kjøpte f.ex ei jakke frå Harkila som viste seg å være "utblanda" vadmel og det merka eg godt på pusteevnen.

Men eg kjøpte meg ein anorakk i vadmel frå ei dame som heiter Anna Norén i Sverige og det er ein handel eg er svært godt fornøyd med! Eg fekk den sydd på mål og med eigne spesifikasjoner som pelskrage på hetta og ekstra forsterkninger i skinn på albuane - og det havna på 3000 svenske kroner pluss ca 300 kr i gebyrer. Eg er so til de grader fornøgd med det plagget at eg kan ikkje få sagt det nok! 

Eg vedlikeholder ikkje mine plagg i vadmel, for slik eg har forstått det, so er det fint lite ein kan og skal gjere? Men kva om f.ex ei bukse i vadmel blir svært skitten, korleis vaske vadmel?

 

Og er her andre som trivast i vadmel? Og i sofall kva plagg har dykk?

Eg har bestilt meg ein Vadmalsbussarong, som er ein genser frå Edvardson i Sverige, som eg ser veldig fram til å motta 😁

 

Endret av magnum_mauser
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, magnum_mauser said:

Eg vedlikeholder ikkje mine plagg i vadmel, for slik eg har forstått det, so er det fint lite ein kan og skal gjere? Men kva om f.ex ei bukse i vadmel blir svært skitten, korleis vaske vadmel?

Vadmel er vevd ull, og i tillegg er det "valket" (en slags toving) for å gjøre det tettere.
Og som de fleste andre ullplagg skal det helst ikke vaskes, men hvis det er blitt ordentlig skittent vil en runde i en maskin med skånsomt ullprogram fungere bra. Og selvsagt lutttørke etterpå, hold det langt unna tørketrommelen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagg i vevd ull bør tørkes flatt. Strekk til slik plagget skal være når det er vått. Henges det opp vil det strekke seg under tørking. Dette gjelder også håndstrikkede plagg. Jeg bruker toppen av et tørkestativ. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, electristan said:

Har selv Vadmelbukse fra Pfanner som jeg bruker om vinteren og dager da det ikke går over ~10 grader.

Elsker de :) Litt tunge ja, men holder meg god og varm, samt tåler masse.

https://antonstimber.mamutweb.com/Shop/List/Vadmelbukser/260/1

pfanner-loden-outdoor-trousers-pfr-101593.jpg

Den ser jo helt sjef ut. Maks 10 grader når du er i aktivitet? Hadde egentlig lagd vadmel fra meg etter at det var valget o telting i full kuling og snø på Finse😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daktari skrev (28 minutter siden):

Den ser jo helt sjef ut. Maks 10 grader når du er i aktivitet? Hadde egentlig lagd vadmel fra meg etter at det var valget o telting i full kuling og snø på Finse😅

Fungere overraskende bra, selv i aktivitet ja, merker ikke varmen for mye siden den ikke er helt vindtett så lufting er bra.

Over 10 grader så blir det litt badstue :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har buksa frå pfanner og det er ei grei bukse. Men eg irriterer grønn over dei sjult djupe lommane øverst 🤯 Legger du nøkler f.ex i dei lommane, må du i praksis ned til knea for å hente dei opp igjen 😂 og lommane på låra er litt for små. I tillegg er snittet på buksa temmelig smalt, so passformen til meg med "skøyteløper-lår", er ikkje optimal.

 

Men eg er komt i kontakt med eit norsk firma som syr vadmelsplagg etter mål, som skal lage ei bukse som minner om pfanner si, men etter mine spesifikasjoner, i tillegg legger dei på skinn til opp forbi knea, og dermed kan ein gå gjennom lyng og einer uten å bli søkkvåt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
magnum_mauser skrev (På 28.3.2021 den 10.32):

 

Men eg kjøpte meg ein anorakk i vadmel frå ei dame som heiter Anna Norén i Sverige og det er ein handel eg er svært godt fornøyd med! Eg fekk den sydd på mål og med eigne spesifikasjoner som pelskrage på hetta og ekstra forsterkninger i skinn på albuane - og det havna på 3000 svenske kroner pluss ca 300 kr i gebyrer. Eg er so til de grader fornøgd med det plagget at eg kan ikkje få sagt det nok! 

 

 

Interessant! Er det mulig få se noen bilder og har hu dama fra sverige en nettside? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (24 minutter siden):

Interessant! Er det mulig få se noen bilder og har hu dama fra sverige en nettside? 

Ho har elendige bilder på sin profil på fb, søk på Noréns I Malung. Men bildene på profilen yter ikkje klea rettferdighet 😂

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Hege P. skrev (På 13.4.2021 den 18.54):

Noen som har testet dette vadmel/lær?

Cress skinnklær-Jørn Jensen Lærhandel As (jjensen.no)

Såg ikkje denne før no 😳 Eit lite obs er at desse klea er fora med tynn bomull innvendig. Eg har vadmelsklær med og uten for og opplever at vadmelsplagg uten for puster bedre og eg synes plagga eg har med for opplevast som kaldare når eg er svett. Rein vadmel uten for har litt mindre komfort i den forstand at det klør litt - men eg opplever det som ei betre løysing, fordi ein får full uttelling på alle dei gode eigenskapane til ull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnum_mauser skrev (På 4.4.2021 den 12.54):

Eg har buksa frå pfanner og det er ei grei bukse. Men eg irriterer grønn over dei sjult djupe lommane øverst 🤯 Legger du nøkler f.ex i dei lommane, må du i praksis ned til knea for å hente dei opp igjen 😂 og lommane på låra er litt for små. I tillegg er snittet på buksa temmelig smalt, so passformen til meg med "skøyteløper-lår", er ikkje optimal.

 

Men eg er komt i kontakt med eit norsk firma som syr vadmelsplagg etter mål, som skal lage ei bukse som minner om pfanner si, men etter mine spesifikasjoner, i tillegg legger dei på skinn til opp forbi knea, og dermed kan ein gå gjennom lyng og einer uten å bli søkkvåt!

Kanskje du kan vrenge lommene og sy de litt kortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er nok mogleg. Men generelt er lommane litt dårlig konstruerte - sjukt djupe og alt for smale. Men ellers er buksa veldig grei og eg kan leve med dårlige lommer. No har eg jo oppgradert ryggsekkane mine med ein 11 liters hoftesekk og dermed er prinsipielt alle lommane mine tomme uansett 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.