Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Sydvang Solano1 Ultralight


jorsch2

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har lenge og kommer nok alltid til å speide etter det ultimate teltet, men nå er det 1-persons telt jeg er på jakt etter. Har sett på Sydvang Solano som et alternativ som passer om man ikke ønsker å tømme lommeboka. Noen som har erfaringer? Finner ikke noe særlig på nettet... eventuelt andre anbefalinger på 1 - 2 pers telt til hyggelig pris

Endret av jorsch2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal egentlig ikke svare på dette, siden jeg ikke har erfaring med teltet, men jeg blir lett forbannet når en produsent lager et enmannstelt på 1,4 kg og er frekke nok til å kalle det "ultralight".

Et enmannstelt jeg kan si noe om er Skyscape Trekker fra Six Moons Design:

https://www.sixmoondesigns.com/collections/ultralight-tents/products/skyscape-trekker

Rundt 800 gr, $230 + frakt + toll + moms + hva du måtte trenge av stenger, silikon og plugger.

Er det plaget av kondens? Ja. Holder det i dårlig vær? Mitt har gjort sin plikt på Hardangervidda i "friskt vær". Finnes også i en variant ved navn Scout som koster mindre og veier 200 gr mer.

Hvis du skal ha "ultralight", så blir det en tur innom Zpacks eller Locus Gear, men de teltene er 1/3 av vekten på Solano... og omtrent dobbel pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett et slikt Solano telt "live" for noen uker siden med en kompis. Helt fint telt som garantert gjør jobben. Enkelt å sette opp. Jeg liker at den åpnes "helt opp", som sikkert er fint på dager med knallgodt vær og man vil ha "åpen himmel".

Mangler inngangsparti på siden for oppbevaring, men over hodeenden kan man åpne opp og bruke som oppbevaringsplass. Ikke like praktisk som på siden, men da har man i hvert fall muligheten :)

Ved siden av et Helsport Ringtind sl 1 (vesentlig dyrere)?liker jeg nok Helsporten mer, mest på grunn av inngangsparti med oppbevaringsplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.