Gå til innhold
  • Bli medlem

Egenferd over Hardangervidda - i oldtiden


Megalep

Anbefalte innlegg

Annonse
Kjell Iver skrev (1 time siden):

Takk for en herlig og godt skrevet turrapport! God lektyre på en søndags morgen. Om du plotter Hvor gikk turen sånn noenlunde kommer den inn i dine turrapportert.. Jeg kan fikse det for deg om du ikke får det til..

Hmm, hvor finner jeg "Hvor gikk turen?"-funksjonen hen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (20 minutter siden):

Tegna inn ruta på bilder av kartet

 

Flott! Når man skriver innlegg i enkelte deler av forumet, spesielt turrapporter, så er det mulig å plotte hvor turen gikk i en egen fane. Da kommer det et lite kart til slutt i innlegget, men spesielt kommer det en lenke ved profilen din til dine turrapporter, og turen blir plottet i turkartet også. Det er ganske enkelt å lete opp turen etterpå.

Jeg la det til for deg.

Jeg syns utstyr er bra, men det at folk deler erfaringer fra turer er enda mer gull verdt. Det som er så artig med slike turrapporter er at de er tidløse og like verdifulle om 10 år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grimner skrev (3 timer siden):

Lærerikt - ikke minst ser vi nå endelig hva som er den beste treningen for en uke over Hardangervidda på vinterstid :)

 

Som du sikkert ser på kartet, så var det ganske beskjedne etapper vi la opp til. Stort sett rusletempo med nok pust til prating hele veien :) Å dra bildekk frister mindre enn en ny runde pub-til-pub, hvis jeg skal gjøre det samme igjen 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott turrapport, takk! Skikkeleg god lesnad :) 

Og ja, dei variasjonane innanfor høgdekurvene nedover mot Haukeli er skumle!

Har eit syn for mitt indre auge av mi bestevennine som i sjøstjerneformasjon fyk utfor ein skavel der, med dreadsa samla i ein ananas rett til vers, og armar og bein ut til sides. Ein slags svorsk, blond variant av Solan. Landinga føregjekk utanfor strålen av hovudlykta mi, og eg vart nokså stressa ei stund. Gjekk heldigvis berre godt, den gongen og.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig turrapport! Spesielt likte jeg de små diktene du krydret rapporten med. 👏💖Store diktere som med få ord beskriver fjellivets storhet. En storhet jeg tror alle vi som er glad i fjellet føler på når vi er ute, men som vi ikke klarer å sette ord på like elegant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeJohnsen skrev (13 timer siden):

. 👏💖Store diktere som med få ord beskriver fjellivets storhet. 

Hyggelig at du likte det! Børli er helt enorm på akkurat det der, synes jeg. Han har så mange fine! Ikke spesifikt fjellet altså, men natur generelt (og kanskje skog spesielt)

Endret av Megalep
Leif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.