Gå til innhold
  • Bli medlem

Laget egen wobbler i tre - Video


OleHenrik

Anbefalte innlegg

Heisann. Satt igang med nytt prosjekt ! Lager noen wobblere for hånd og tenkte jeg kunne dele det med dere. I videoen kan du se hvordan det gjøres så kan du prøve selv. Ganske artig og det blir spennende å se hvordan de funker og om de fanger fisk. Håper du tar en titt. Legg gjerne igjen en kommentar på videoen hvis det er noe du lurer på. 
 

- Ole 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende!   Selv om jeg ikke er noen slukfisker skal jeg prøve å lage noen jeg også.  Er emnet gran?Går ut fra at du vekter forskjellig.  Hva er max og min?  Sager du ut spor til plastbiten på skjønn eller har du et fast opplegg, f eks ser etter en kjøpewobbler?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom42 skrev (19 timer siden):

Så spennende!   Selv om jeg ikke er noen slukfisker skal jeg prøve å lage noen jeg også.  Er emnet gran?Går ut fra at du vekter forskjellig.  Hva er max og min?  Sager du ut spor til plastbiten på skjønn eller har du et fast opplegg, f eks ser etter en kjøpewobbler?  

Hei Tom. Dette er gran ja. Kjøpt 11x36 rekt på Coop Obs Bygg som er det jeg brukte her. Vekter forskjellig avhengig av hva jeg tenker bruke til og om jeg skal kaste eller dorge med den. Bruker forøvrig 0.9mm rustfri ståltråd til krok og senefester. Bruker splitthagl til vekt. Kunne med fordel funnet noe billigere.. 

Spor til plastbiten sager jeg normalt på 45grafer fra midtlinjen. Her kan du prøve deg frem. Vinkelen vil påvirke gangen og evnen til å dykke. 

Lykke til og spør gjerne hvis jeg kan hjelpe deg noe mer. 
 

mvh Ole 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.