Gå til innhold
  • Bli medlem

Feltseng


Datuma

Anbefalte innlegg

Har en mann som får vondt i ryggen av å sove på sitt exped synmat 3-d underlag. Så vurderer å kjøpe en feltseng. Helinox er vi veldig fornøyd med når det kommer til stoler, men hadde vært greit å ikke måtte svi av så mye penger. 

Sport outlet har en feltseng også, den er ganske billig. Er det noen som har testa den? 

 

Bruker man feltseng med underlag oppå eller sover man bare rett på? 

Har exped og bamseunderlag tilgjengelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er noen år siden jeg har sovet på feltseng selv, så kanskje noen andre kan skrive av på nyere erfaring selv. 

Men, det jeg husker er at det er litt som i ei hengekøye; lufta under feltsenga sirkulerer og leder varmen bort, så om det er kjølig eller kaldt bør en ha noe som isolerer mellom seg selv og senga.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter xxl sine. De er litt stive, og jeg benytter mammut underlag på de. Sover godt, men tror det blir hardere enn luftmadrass ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du må se på hvordan han sover. Er det ujevnt på bakken, samt kanskje tynt underlagt som gjør det?  Du kan benytte oppblåsbar på feltseng f.eks, eller prøve et tykkere. Prøve seg litt fram.

Jeg også får vondt i ryggen om jeg ligger rett på bakken med ujevnheter. Så for meg å benytte mammut og feltseng eller varianten som er lavere og lettere som jeg også benytter, så sover jeg godt.

Men jeg har ikke forsøkt oppblåsbart på seng.

AEFD5ACC-AD80-4A51-95D4-BE959F2140A6.jpeg

5B96D0BA-534F-42C1-BD2F-8FA05F601D9F.jpeg

Endret av Franke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk første ting vi skal prøve er annen sovepose. Har en extra wide liggende. For å se om mer bevegelse kan hjelpe 😊 Exped underlaget er 7 cm og han kan ligge på siden uten å kjenne bakken, så det burde egentlig være nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datuma skrev (6 timer siden):

Exped underlaget er 7 cm og han kan ligge på siden uten å kjenne bakken, så det burde egentlig være nok.

Bare pass på at det ikke er for mye luft i madrassen. Jeg liker å ha så lite luft i at jeg lett kan trykke en knyttneve i bakken (når jeg ikke ligger på madrassen). Da er den myk og fin, og jeg kjenner fortsatt ikke bakken når jeg ligger på den. Om madrassen blir for hard får jeg fort diverse vondter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.