Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan fisker du marfloimitasjoner?


Unge Haugen

Anbefalte innlegg

Hvordan fisker du når du fisker med marfloimitasjoner i fjellet med fluestang? Jeg tenker da primært på følgende:

  • Inntrekk
    • Raskt/hurtig?
    • Rykkvis/eller handtwist. Dersom rykkvis, hvor lange inntrekk snakker vi?
  • Dybde
    • Holder det med flyteline, eller kan det lønne seg å fiske disse dypt med enten intermediate eller full synk?
  • Farge
    • Hvilke fargekombinasjoner av disse imitasjonene må man ha i boksen for å dekke de fleste scenarioer?
  • Størrelse
    • Samme som forrige, hvilke 3 størrelser bør man har for å være greit dekka?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager marflo imitasjoner på en litt krum krok. Kroppen bindes av gummi/lateks og med noe sprikende fjær fra hanenakke som bein. Så vikler jeg litt kobbertråd rundt for å få litt vekt. Disse bør fiskes langs bunnen, med synkende snøre og trekkes litt støtvis fremover. Disse krepsdyrene lever stort sett på bunnen og i strandsonen og beveger seg stykkevis fremover langs bunnen.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

REs skrev (På 25.3.2021 den 11.48):

Jeg lager marflo imitasjoner på en litt krum krok. Kroppen bindes av gummi/lateks og med noe sprikende fjær fra hanenakke som bein. Så vikler jeg litt kobbertråd rundt for å få litt vekt. Disse bør fiskes langs bunnen, med synkende snøre og trekkes litt støtvis fremover. Disse krepsdyrene lever stort sett på bunnen og i strandsonen og beveger seg stykkevis fremover langs bunnen.

Takk for utfyllende svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.