Gå til innhold
  • Bli medlem

God hardshell jakke?


Boffen

Anbefalte innlegg

Heisann, har greid å gå ned 50kg siste året noe som betyr at den gode gamle Norrøna GTX jakken min er alt for stor. Trenger derfor ny god hardshell jakke før sesongens nye eventyr. Blir mange dags og helgeturer på fjellet så en god hardshell jakke kreves. Noen som har gode erfaringer med noen jakker de kan anbefale? Er selv veldig fristet til og kjøpe Fjellreven keb eco shell, men kjenner at 5000kr for en jakke svir ganske mye i lommeboka.... Så om noen har noen rimeligere alternativer setter jeg meget pris på deling av erfaringer / anbefalinger. Norrøna er for meg ganske uaktuelt etter og ha opplevd helt forferdelig kundeservice fra deres side.... (er vel kundeservice som er hovedgrunnen til at fjellreven frister en del da jeg bare har bra erfaringer med dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Boffen skrev (12 minutter siden):

Heisann, har greid å gå ned 50kg siste året noe som betyr at den gode gamle Norrøna GTX jakken min er alt for stor. Trenger derfor ny god hardshell jakke før sesongens nye eventyr. Blir mange dags og helgeturer på fjellet så en god hardshell jakke kreves. Noen som har gode erfaringer med noen jakker de kan anbefale? Er selv veldig fristet til og kjøpe Fjellreven keb eco shell, men kjenner at 5000kr for en jakke svir ganske mye i lommeboka.... Så om noen har noen rimeligere alternativer setter jeg meget pris på deling av erfaringer / anbefalinger. Norrøna er for meg ganske uaktuelt etter og ha opplevd helt forferdelig kundeservice fra deres side.... (er vel kundeservice som er hovedgrunnen til at fjellreven frister en del da jeg bare har bra erfaringer med dem)

1: Gratulerer med ett enormt vekttap! :) 

 

2: Norrøna gir 5/7 års garanti, jeg har svært gode opplevelser med deres kundeservice. Goretex som tar inn vann, har jeg fått nytt etter 4 år, for de har 5 års tetthetsgaranti.

 Fjellreven har 2 års garanti mot fabrikasjonsfeil, ikke noe mer.

Dine erfaringer er såklart relevant også.

 

3: Jeg tror at Vikafjell og Heldre (og nordheim) gir veldig mye klør for pengene. Selges på SportOutlet og Sport Norge m.fl. De ser og kjennes meget gode ut, og jeg har vikafjell klær (ikke skallklær) som er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at du som oftest får det du betaler for. Jeg har en GTX-jakke av merke Twenty-four (norsk design), den har forsåvidt vært OK de årene jeg har brukt den, men tapen over sømmene har løsnet mye nå, det er mye tidligere enn på GTX-jakker av dyrere og mer anerkjente merker jeg har.
Og som Marius nevner har også jeg bare supergode erfaringer med Norrøna kundeservice, og de har en enestående garanti.
Selv har jeg ikke prøvd Fjãllrãvens Ecoshell, men har registrert at mange klager på det, at det ikke er vanntett etter en tid.

Jeg ser at Sportoutlet har GTX-jakker fra Outdoor Research og Berghaus til gode priser, det er anerkjente merker.
https://sportoutlet.no/product/64027

https://sportoutlet.no/product/63642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn J skrev (54 minutter siden):

Det er vel slik at du som oftest får det du betaler for. Jeg har en GTX-jakke av merke Twenty-four (norsk design), den har forsåvidt vært OK de årene jeg har brukt den, men tapen over sømmene har løsnet mye nå, det er mye tidligere enn på GTX-jakker av dyrere og mer anerkjente merker jeg har.
Og som Marius nevner har også jeg bare supergode erfaringer med Norrøna kundeservice, og de har en enestående garanti.
Selv har jeg ikke prøvd Fjãllrãvens Ecoshell, men har registrert at mange klager på det, at det ikke er vanntett etter en tid.

Jeg ser at Sportoutlet har GTX-jakker fra Outdoor Research og Berghaus til gode priser, det er anerkjente merker.
https://sportoutlet.no/product/64027

https://sportoutlet.no/product/63642

Nå har jeg vel og merke bare ett skallplagg fra Norrøna, men jeg er på ingen måte imponert over holdbarheten på min Falketind GTX-jakke. Ikke er den skikkelig vanntett lenger etter bruk av sekk og sømmene på begge borrelåsene på håndleddene løsner. Jeg er enig i at Norrøna har god kundeservice, og jeg kan sikkert få ny jakke hvis jeg klager, men det ønsker jeg ikke. Jeg vil mye heller at de skal produsere plagg jeg kan ha i 10 år fremfor å fremme bruk og kast mentalitet. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Rab Ladakh GTX. Kjøpte min på sportsnett til rett over 3000 med deres 25% medlemsrabatt (som du får ved å registrere epost). Hadde en Arc'teryx Beta SV også til sammenlikning, og de var i det hele og det store veldig lik.

Begge jakkene har tjukt ytterstoff, type 70-80d. Romslig snitt som tillater lag under for vinterbruk. Rab har bedre hette, men ikke Gore-tex pro. Betaen har også litt bedre glidelås under armene som er nærmest uten friksjon. Så var det prisforskjellen på ca. 2500kr (begge på tilbud). Jeg gikk for Rab fordi hette for meg har høyeste pri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.