Gå til innhold
  • Bli medlem

XXL annonserer i dag Trangia stormkjøkken 27 - 3, men er egentlig billig?


Tom42

Anbefalte innlegg

Så i annonsebilaget fra XXL i dag at de solgte Trangia stormkjøkken, 27 - 3,til kr 399.  27 - 3 leveres med rødspritbrenner, stekekepanne med non stick + 2 kjeler uten belegg, men uten kaffekjele

Trangi.JPG.689316535134dee484435c5482e88d22.JPG

Jeg tenke med gu og redsel på  den tiden da det bare fantes aluminimskjeler, hvor resultatet ble svidd havregrøt, og et  sant strev etterpå med oppvasken.  Derfor vil jeg anbefale en nonstickkjele til  kr 209  Jeg har aldri med mer enn en kjele

Kaffekjele.  Peronlig synes jeg det er stusselig å koke kaffe i en kasserolle. Kaffekjele Trangia kettle 0,6 l passer til 27 - 3 koster fra kr 194 inkl frakt fra Widforss.no og kr 228 inkl frakt fra Outnorth.  NB Kaffekjele 0,9 passer ikke til 27 serien.

Men om du er fornøyd med 27 - 3 som den er  til kr 399 er det billig

Men om du vil erstatte en kjele med en nonstick koster en slik kjele kr 209, og en kaffekjele koster hos WidForss.no kr 194 inkl frakt.  Dermed er du oppe i 399 + 209 + 194 = kr 802.

Og om gassbrenner er aktuelt fant jeg den billigste hos WidForss.no til kr 495 - frakt

gassbrenner1234.png.8c141ca4f8ef42e993a442ce16fc0f0a.png

NB:  Jeg har ingen bindinger til noen produsent.

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tom42 skrev (57 minutter siden):

Kaffekjele Trangia kettle 0,6 l passer til 27 - 3.

Det er et godt tips! Jeg har 27-3 UL-kitet med gassbrenner, uten kaffekjele, og har kun med én av kjelene oftest. Jeg kunne til tider tenkt å hatt en kaffekjele i settet også.

Ellers vil jeg vi at tilbudet fra XXL ER billig. Det er mye utstyr til pengene. Men ellers så har jo Widforss 27-3 UL med gasbrenner ute til 7-800 kr som regel. Jeg kokkelerer ikke veldig mye i kjelene, så svidd mat er ikke noe problem. Koking av vann eller oppvarming av mat fungerer det utmerket til :) Den bittelille stekepannen får også fint plass til en hel pakke bacon + 4 egg samtidig rørt sammen til en liten frokost-omelett.

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.