Gå til innhold
  • Bli medlem

2000k 10pf hva er rekorden?


sinje

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg holder på å hjelpe en som ønsker å prøve seg på å gå alle 2000-meters toppene i Norge på et kalenderår. Det jeg lurte er om det er noe som vet hva rekorden ligger på i dag? Vi har søkt litt rundt og ser at det var noen som prøvde på dette en gang tidligere uten å lykkes. Jeg lurte derfor på om det er noen som vet hva som eventuelt er rekorden i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sinje skrev (5 timer siden):

Hei! Jeg holder på å hjelpe en som ønsker å prøve seg på å gå alle 2000-meters toppene i Norge på et kalenderår. Det jeg lurte er om det er noe som vet hva rekorden ligger på i dag? Vi har søkt litt rundt og ser at det var noen som prøvde på dette en gang tidligere uten å lykkes. Jeg lurte derfor på om det er noen som vet hva som eventuelt er rekorden i dag. 

Hei - det er nok gjort før ja. Ikke bare i Norge men inklusive Jan Mayen.

Jeg var sammen med Arne Mæhlen på Jan Mayen det året han klarte det. Han gikk 300 det året de måtte gi opp (2007 tror jeg), men startet på nytt igjen i 2008 og da klarte han det.

Han fullførte for øvrig 10 desember 2008 - det er sikkert mulig å klare det kjappere - men avhenger av værforholdene da. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult å høre at han gjorde enda et forsøk året etter. Det er sterkt. Veldig imponerende at han tok med Jan Mayen også og det står det stor respekt av.

 

Tusen takk for svar Kjell Iver og et sånt prosjekt har helt klart mange usikkerhetsfaktorer for at det skal være mulig :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (52 minutter siden):

Jeg var sammen med Arne Mæhlen på Jan Mayen det året han klarte det. Han gikk 300 det året de måtte gi opp (2007 tror jeg), men startet på nytt igjen i 2008 og da klarte han det.

De tok 313 av 352 i 2007 ifølge Østlendingen: https://www.ostlendingen.no/nyheter/tar-alle-fjelltoppene-pa-nytt/s/2-2.2757-1.4565544

Imponerende prosjekt - men to år på rad? Tror det kvalifiserer til "målbevisst" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.