Gå til innhold
  • Bli medlem

"Unødvendig" produkt - Trekk til liggeunderlag av skum (typ. bamse). Finnes det?


Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til om det finnes noen greie trekk som kan brukes utenpå et liggeunderlag av skum, typ. Mammut Bamse, Bergans Sleeping Mat Extreme osv.?

Det sies jo ofte at disse type mattene ikke trekker til seg vann, men der er jeg nok ganske uenig, og trekker heller to plastposer rundt liggeunderlaget om det er meldt dårlig vær. Dette fungerer helt fint, men så jålete som man er skulle jeg gjerne hatt et produkt som er mer formtilpasset liggeunderlaget. Finnes det?

Illustrasjonsbilde, med nevnte plastposer :)

20200713_195159.thumb.JPG.b36e2f5be69ef23a1d6c4ab818a82b92.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler sterkt på at det finnes. Selv bruker jeg kun bamse på vinteren, under oppblåsbart, og heller z lite på sommeren. Sistnevnte har lukket cellestruktur og trekker ikke vann. Du får lignende liggeunderlag på sportsoutlet til rundt en 100-lapp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanntette pakkposer opp i litt størrelse gjør nok den funksjonelt samme nytten, men jeg er i utgangspunktet ute etter noe som "passer perfekt" til en liggeunderlags-rull. Utrolig snevert produktbehov egentlig, som kanskje plastposer rett og slett er den beste løsningen for :D.
Regntrekk på sekk bruker jeg helst ikke, da jeg synes det blir så mye plunder og blafring. Alt som _må_ være tørt er pakket på deretter vis inne i sekken uansett.

Og så sær som jeg er så vil jeg ikke bytte ut rull-type liggeunderlag med slike sammenbrettbare heller, mest fordi jeg bare foretrekker rull-formatet rent pakkmessig. Uansett om de sammenleggbare ikke nødvendigvis _trekker_ vann så vil jo det jo ligge vann i kriker og kroker på de også = Ikke helt tørt i innerteltet når det dras inn der.

EDIT: Heyy, jeg fant noe som kanskje passer! Tydeligvis utgått produkt hos ThermARest.
https://www.outlet46.de/en/therm-a-rest-packsack-water-repellent-sleeping-mat-protection-mattress-stuff-sack-15-l-blue/a-192795/?ReferrerID=15&gclid=EAIaIQobChMI4rShrr7B7wIVwaOyCh0lBgMDEAQYESABEgK8ovD_BwE
15liter-utgaven ser ut til å ha akkuratt dimensjonene nok for et Bamse/Bergans Extreme.
https://www.thermarest.com/ie/products/archived/universal-mattress-stuff-sack/universal-stuff-sacks.html

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var produktet i hus! Temmelig raskt ekspedert fra Tyskland!
Dette treffer forespørselen min 99%. Passformen er _nesten_ helt perfekt til Bergans Sleeping Mat Extreme matta mi og vekten er tilnærmet ingenting. Det mangler et par millimeter for at bunnen skulle kunne lukkes. Det er ikke så viktig i grunn. Regnet kommer heldigvis ovenifra, og kanten på trekket går akkuratt over kanten på rullen : )

De som ikke ruller sammen matta si relativt stramt og nøye ville nok ha hatt litt mer utfordringer med å få den til å passe nedi.

EDIT: Jeg klarte til slutt å få bunnen til å dekkes fullstendig også, så da bikker produktet 100%-en ;)

IMG_0887.thumb.JPG.c38d58208854c75b96524e279fb837d0.JPGIMG_0886.thumb.JPG.d2d87297a5d47fd49114e604e0e9e7a0.JPG

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.