Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Finnmark Lavvo innertelt?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg tar aldri ut innerteltet på min lavvo. Null stress å sette opp med innertelt i. Det fordrer dog at du har et sted du kan henge det opp til tørk på fornuftig måte dog. Vet flere som trekker det opp i flaggstang. Jeg har laget meg en 2"x4" stokk med krok i som jeg setter i spenning over rekkverket på verandaen og henger den opp i.

 

Rask demo på oppsett med komplett innertelt etter ca 4 minutter her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg forklarte meg litt uklart. =) Jeg mente i tilfellet man vil ta ut innerteltet for å spare vekt. For eksempel hvis man er to stykker på tur og den ene personen bærer med seg innerteltet og plugger, mens den andre tar yttertelt og stang for eksempel. Det jeg lurer på er hvor lett det er å ta av og på innerteltet, og om det er mulig å ta det av/på når teltet er slått opp. 

Kjekk video 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innerteltet er vel festet i klips , så det er null stress og ta det av når teltet er oppe . Omvendt litt mere komplisert siden du må ha innerteltet rundt midtstanga. Men da står jo ytterduken oppe og du har tid til å tukle med det .

Skal sies at jeg stort sett aldri bruker innerteltet på mitt .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DROMEDILLA skrev (1 time siden):

Tror kanskje jeg forklarte meg litt uklart. 😃 Jeg mente i tilfellet man vil ta ut innerteltet for å spare vekt. For eksempel hvis man er to stykker på tur og den ene personen bærer med seg innerteltet og plugger, mens den andre tar yttertelt og stang for eksempel. Det jeg lurer på er hvor lett det er å ta av og på innerteltet, og om det er mulig å ta det av/på når teltet er slått opp. 

Kjekk video 😊

Det er litt mer stress, men ikke mye. Vi har i de fleste tilfeller løst det med at 1 pers bærer hele lavvoen minus stang og plugger og de andre heller tar noe av utstyret til denne personen.

 

Når det er sagt så prioriteres ikke innertelt når det skal bæres langt... ikke lavvo heller for så vidt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.