Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellräven foxlite, noen erfaringer?


mariusd

Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
Annonse

Eg har selv Fjellreven Foxlite telt. Eg har hatt det i mange år, og det har vert med meg på ett uttall turer. Teltet er noe av det aller beste som er å få på markedet. På mange måter mye bedre enn Hellsport telt, og i minst like god eller bedre kvalitet.

For det første så er ikkje teltet av nylon, men vanntett polyester. Fordelen med dette er at stoffet ikkje slakker når det trekker vann. Kjedelig å reise på dagstur for så å komme tilbake til ett telt som man må stramme opp fordi duken ligger nesten flatt ved bakken.

Foxlite har overaskende god plass for å være så lite. Teltet er lett å ta med seg, og ikkje minst raskt å sette opp. Første gang eg satte opp mitt telt var i beksvart mørke, og uten lommelykt. Teltet var oppe på mindre enn ti minutter.

Teltet har myggnetting som holder ute selv den minste knott. Det kommer godt med om man skal telte langs kysten.

Dette teltet kostet 4800,- som ny, og var den gang regnet for å være det beste som hardbarkede fjellfolk kunne få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! og takk for tilbakemelding! Har gått i anskaffelse av teltet for en stund siden, og kan ikke gjøre annet enn å si meg enig i alt du sier. Litt mye kondens om man er to personer i det, men ikke plagsomt.

Ellers er det litt kult å vite at jeg ga en tusen lapp for et nytt ett, mens det kosta 4800 da det kom på markedet! (noen år siden, men dog).

Knall telt, anbefaler det til alle som måtte komme over det og som ikke trenger stormmatter.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.