Gå til innhold
  • Bli medlem

Tasmanian Tiger TT Range Pack MK II


Anbefalte innlegg

Annonse

Det virker ikke som om typiske "militærrettede" produkter er så utbredt her på forumet, så jeg er usikker hvor mange brukserfaringer du vil få. En bekjent av meg har dog en av de større sekkene fra Tasmanian Tiger og er veldig fornøyd. Det virker som god kvalitet. TT er jo også et ganske annerkjent merke.

Range Pack MK II er ut i fra specsene en ganske tung sekk på 3,5kg _uten_ alle ekstralommene festet på utsiden (4,4kg med). Om det ikke er spesielt viktig for deg at det skal være en "militærsekk" med blant annet molle-muligheter osv. så tror jeg du vil kunne finne noe lettere sekker som gjør like god nytte til sivilt bruk og langtur.

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Er ikke nødvendig med militær stil. Men jeg ser at den har en del egenskaper jeg kunne tenkt meg;

-Avtagbare lommer på sidene

- den avtagbare sekken, hvor man f eks kan ha fiskeutstyret

- tilgang til hovedrommet fra 3 retninger.

- Lastekapasitet

Ser poenget med vekta. Kjøpte en Deuter Aircontact 65+10 i fjor og den var for liten og hadde for få finesser for mitt bruk. Derfor leiter jeg nå etter en god sekk til sommerens langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter å ha tenkt litt på det med vekten så er den ikke _så_ mye tyngre enn andre gode sekker i samme segment. Avtagbare sekker og lommer er det ikke alle som har heller. Norrøna sine storsekker ligger i samme området vektmessig (litt lavere). Disse har også avtagbare sidelommer som kan settes sammen til en liten sekk. Nå er jo de også i litt "militær" stil :P

Bare for sammenligningens skyld så ligger f.eks. Osprey Aether Plus 100 på 2,8 kg.

Jeg tror uansett at TT-sekken er et godt valg. Lommene kan du jo fint også bytte ut med større eller mindre (eller flere) lommer alt etter som det passer deg. Det er kanskje en fin funksjon for en fisker. Jeg eier selv noen TT "pouches" av ulike størrelser som kunne vært festet på, men har disse bare liggende inne i sekken for organiseringens skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.