Gå til innhold
  • Bli medlem

Modifisere ekspedisjonssele fra Fjellpulken


jevne

Anbefalte innlegg

Jeg har et ønske om å få stripset fast en liten oppbevaringsmulighet på selen slik at man har småting lett tilgjengelig uten å måtte bruke sekk (vindjakke, snacks/bar, enkel matpakke og vann). Eksempel er komfortselen til Fjellpulken - link men gjerne med litt større oppbevaring. 

Det er selvfølgelig et alternativ å kjøpe en hoftesekk, men opplever at hoftebeltet her er såpass stort at det blir veldig volumiøst. Jeg skulle gjerne sett at jeg kunne stripse/feste fast denne i eksisterende selesystem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ha noen erfaring med pulk:
Sy på molle-webbing og kjøp molle-kompatible vesker/lommer, kan kanskje være en idé?
Da kan du enkelt sette på og ta av etter behov for størrelse.

Bare for eksempelets skyld så er dette en typisk liten molle-kompatibel veske.:
https://www.milrab.no/tasmanian-tiger-tac-pouch-1-trema/cat-p/c/p10765460

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barskekarsten skrev (2 timer siden):

Ekspedisjonsselen eller vanlig?

På ekspedisjonsselen kan du feste det med borrelås mellom paddingen og selve stive beltet. 

Ekspedisjonsselen. Spørsmålet er HVOR jeg får kjøpt en bag som passer. Altså bare en «løs bag» uten hoftebelte. 

Espen Ørud skrev (1 time siden):

Mange bruker en liten sekk utenpå sele. Det er ikke noe i veien for hverandre....

Enig. Brukt en del sekk. Men vil gjerne prøve å unngå sekk fremover for å se hvordan det oppleves. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker karabinere til å feste vannflaske på den ene skulderreima, Kikkertetui (som jeg har kamera oppi) på den andre siden. Så har jeg en gammel falken førstehjelpsbag med beltefeste (for oppbevaring av gåmat og småting) festet til en karabiner på den ene hoftesia. Også skal jeg finne en ny liten pakkpose med beltefeste som jeg kan feste på den andre sia av hofta, så blir den komplett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jevne skrev (På 17.3.2021 den 10.16):

Jeg har et ønske om å få stripset fast en liten oppbevaringsmulighet på selen slik at man har småting lett tilgjengelig uten å måtte bruke sekk (vindjakke, snacks/bar, enkel matpakke og vann). Eksempel er komfortselen til Fjellpulken - link men gjerne med litt større oppbevaring. 

Det er selvfølgelig et alternativ å kjøpe en hoftesekk, men opplever at hoftebeltet her er såpass stort at det blir veldig volumiøst. Jeg skulle gjerne sett at jeg kunne stripse/feste fast denne i eksisterende selesystem. 

Klattermusen har kanskje det du leter etter, de har flere forskjellige små lommer, bagger, holdere, osv til sine Klattermusen ryggsekker. Disse artiklene selges løst som ekstrautstyr, se bag accessories på sidene deres. Så er spørsmålet hvordan du kan feste dette og nøyaktig hvor på selen du ønsker det festet. Da rusler du inn på ei systue. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.