Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft for 2


Anbefalte innlegg

Hei,

Har bestemt meg for at årets nyinvestering blir en packraft. Jeg har imidlertid 0 erfaring med dette og trenger litt inputs og råd.

 

Det skal være plass til to stykker (to seter). Hovedsaklig vil den bli brukt til turer på rolig hav langs land (i området rundt camp) for fiske\rekreasjon, og en og annen tur nedover elva for morro skyld. Jeg ser ikke for meg at det blir noen lengre ekspedisjoner med denne.

 

Jeg har sett på Hekta på tur sin Hydra packraft dobbel til kr 6999.

https://www.hektapatur.no/hydra-packraft-dobbel
 

Prismessig frister denne sammenlignet med alternativer fra MRS og Kipara som jeg basert på lesning på forumet forstår leverer gode produkter. Har også sett på Anfibio Sigma TX, men er litt skeptisk til slitestyrke da den synes å være laget med tanke på minst mulig vekt/pakkevolum.

https://packraftnorge.no/collections/packrafter-for-to-personer/products/anfibio-sigma-tx

 

Av erfaring med kjøp av andre typer produkter vet jeg at det fort kan bli dyrt å kjøpe for billig/enkle produkter. Veien til salg og oppgradering kan være kort hvis man ikke blir fornøyd.

 

Spørsmålet mitt er om Hydra packraften kan være veien å gå med mitt antatte bruk, eller om nivået opp til mer anerkjente produsenter her på forumet er såpass stort at jeg heller bør legge i noen tusen ekstra med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert en bra båt det der. Men.... Første turen ned en elv så er du hektet og kommer til å kjøpe en bedre packraft uansett. Mitt tips: kjøp en mrs, alpackaraft eller lignende med en gang 😀😀

Endret av perilei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor store dere er og hvor lenge dere skal være i båten av gangen. Den Hydra er ikke så stor til 2 hvis dere skal ta en tur med en del bagasje. Er vel ca 300cm lang og rett over 200cm innvendig. Min båt er 285 ute og 170 inni som solobåt. Den er dog et knepp større enn jeg trenger med bevist valg for litt ekstra plass. Opgitt vekt på den er vel 2 kilo mer enn min omtrent selv om den ikke er så mye større. Kipara sin Lake expedition er vel 275 inni. Hydra har vel heller ikke spraycover, noe som kan være en fordel med bølgeskvulp, åredrypp etc. Har du råd så hadde jeg vurdert en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.