Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling til sovepose


Lullu

Anbefalte innlegg

Jeg trenger anbefaling til sovepose til meg (kvinne), til min mann og vår datter på 10 år (hun er 157 cm lang) Vi er helt ferske på dette området. Soveposene skal brukes til korte turer vår, sommer og høst.

Pris: 1500-2000

Sesong: april-september/oktober

Til overnatting i telt/lavvo, hengekøye, svevetelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til korte turer spiller ikke vekt så mye rolle. Dermed er syntetiske poser aktuelle. Prisgunstig, men litt tyngre. Jeg bruker samme type,  men pga allergi.

 

Posene som nevnes over er i så måte ofte prisgunstig alternativ og veldig gode poser. En del steder har periodevis kampanjer og da gjør dere gjerne et bra kjøp til hele familien. De har en rekke modeller og de kommer vel også i flere lengder slik at dere finner en som er ideell til hver enkelt. 

 

Kort fortalt er det lurt å ikke ha alt for lang pose da det blir mer volum du ikke ha nytte av, men likevel må varme opp.

For lang pose til barn kan kortes ned ved f.eks å stramme et belte rundt nedre del og dermed avkorte posen. Dette hjelper mot 2 ting. Nevnte volumutfordring og at barnet ikke forsvinner ned i posen.

Hvilket temperaturområde dere bør ha pose for er litt individuelt og også avhengig av hvor tidlig vår og sen høst dere ser for dere å være på tur. Som 3-sesongspose foretrekker jeg noe som går ned under 0 i Comfort. Det blir litt varmt på det varmeste om sommeren,  men da sover jeg gjerne med åpen pose eller posen omtrent som dyne. Dette avhenger som sagt av hvor kaldt dere tenker dere blir å bruke posene på høst og vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.