Gå til innhold
  • Bli medlem

Norröna falketind pants flex 1 temperatur gräns


Håkan S

Anbefalte innlegg

Vilken temperatur gräns med superunderställ i syntet alternativt med ull underställ klarar dessa byxor,nya har ej använts.

Har äldre HH skidbyxor med poplin yttertyg syntet 67%33% bomull och foder med 80%/20%  syntet bomull

dessa är varma utan underställ men kan ev bli fuktiga i foder men nästan oanvända så fortfarande bra impregnering jag har 2st av dessa de har även häl band snölås och blixtlås fåll som kan öppnas så de blir rymligare för långa kängor som jag har som skidpjäxor med stövelbindning.

Kanske bra med 1 par av varje om det blir varma dagar nu på vår vintern samt mer lätt torkade  Norröna om det kommer regn eller blöt snö.

Kan ev även krävas regnställ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg, og de fleste jeg kjenner, bruker en ufóret bukse, og ett lag undertøy under. To lag undertøy hvis det er veldig kaldt.

Det viktigste er at ytterplagget er vindtett. Jeg bruker derfor en skallbukse med membran og ventilasjonsåpninger hele vinteren. Om jeg vet det skal være tørt vær kan jeg bruke en softshell eller g-1000 bukse.

Bukse med fór bruker jeg aldri. Det blir for varmt i altivitet. Lag-på-lag prinsippet som med alt annet.

Ville ikke satt noen temperaturgrense på Falketind Flex 1. Avhengig av vær og aktivitet kan den brukes fra +20 til -20.

Trollveggen goretex buken min har jeg brukt i regnvær og vind i +20C, og i vindstille og sol i -30C. Samme med jakken. Undertøyet har alt å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på Norrönas web sida att de ej ska vara mkt vatten avvisande 2/6 i egenskaper

Mina är ej Gore-Tex

HH skulle du alltså endast ha som reserv.

Kan man behöva regnställ nu på vår vintern ska vara i Gövelsjön så ej så kallt område eller högalpint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 til det Marius sier.

Prinsipper for å kle seg med flere lag gjelder like mye for benene  som på overkroppen, og å holde vind ute effektivt er i hvert fall i mine øyne det viktigste.

Jeg vil bruke anledningen til å også høflig nevne at det noen ganger er fryktelig vanskelig å lese innleggene dine med så lite tegnsetting, Håkan 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.