Gå til innhold
  • Bli medlem

Tett plast i Primus MultiFuel EX


eeespen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Primus MultiFuel EX som har fungert bra lenge, både med gass og med alkylatbensin (med repsektive dyser), men i det siste har den blitt litt kranglete og gått tett.

Jeg har skrudd fra hverandre flere ganger og har nå til slutt landet på at det er en liten hvit plastbit som sitter ved spindelen(?) på brenner-siden som er synderen (se bilde). Jeg finner ingenting i manualen om denne, og heller ingen reservedel som ligner. Er det noen som har lik brenner og som har hatt tilsvarende problem, eller vet om den i det hele tatt er nødvendig for sikker bruk?

Fikk den i gave for 7 år siden og aner ikke hvor den er kjøpt. Noen som vet hvem som er norsk importør og som evt. kan svare på slike tekniske spørsmål i Norge?

download.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok et filter, tilsvarende problem i Optimus Nova har blitt løst med å kaste det, og å oppfordre til å sile bensinen før du har det i flaska. Noen bruker til og med kaffefilter, biltema har filter til å sette på bensinslange, og som kiles fast i enden på ei billig trakt.   Selv bruker jeg bare en gammel colemantrakt med netting i bunnen.
Skal ikke garantere at det er bra nok, men jeg har ikke hatt noe problem med tett dyse som ikke kan stikkes opp på 30 sekunder de siste 25 årene, (lenger tilbake er jeg usikker på når det skjedde, men da brukte jeg mye mer parafin).

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dsk skrev (6 minutter siden):

Dette er nok et filter, tilsvarende problem i Optimus Nova har blitt løst med å kaste det, og å oppfordre til å sile bensinen før du har det i flaska. Noen bruker til og med kaffefilter, biltema har filter til å sette på bensinslange, og som kiles fast i enden på ei billig trakt.   Selv bruker jeg bare en gammel colemantrakt med netting i bunnen.
Skal ikke garantere at det er bra nok, men jeg har ikke hatt noe problem med tett dyse som ikke kan stikkes opp på 30 sekunder de siste 25 årene, (lenger tilbake er jeg usikker på når det skjedde, men da brukte jeg mye mer parafin).

Takk for svar!

Det hadde jeg ikke tenkt på, men det gir jo egentlig mening. Jeg pakker heller med meg noen kaffefilter enn å måtte styre med tett filter ute på tur :) Får ta en tur innom Biltema etterhvert og heller lage en slik traktpatent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.