Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Liggeunderlag + Amok Draumr XL

Anbefalte innlegg

Megalep skrev (På 4.4.2021 den 15.01):

Hennessy Expedition Zip

-her skal hode og føtter ligge ut mot de sidene som har bardunfeste utover, ja? Jeg har ikke helt klart å få til god stilling i denne ennå. Hvordan legger man seg til for å ligge best? Jeg er 164 høy, så lengden burde jo ikke være noe problem. Er det en bestemt vei hodet bør ligge? Lengst vekk fra glidelåsåpninga, eller inntil sida som glidelåsen er på?

-Knyting for feste av oppheng går greit, men det er jo litt mer mekk å justere perfekt oppheng enn f.eks med TTTM-opplegget. Er det noen her som har modifisert / forenkla oppheng på noe vis, og kan dele tips?

-Liggeunderlag i denne - noen som har erfaringer med typer som funker bra, holder seg på plass? Har prøvd med Z-lite (former seg fint, litt lite isolasjon) og Prolite oppblåsbart (bra isolasjon, sklei fort unna). Har ikke prøvd med NeoAir X-lite eller Synmat UL MW, men kanskje det kan funke bra? Er det fordel med ekstra bredt underlag kanskje? Ser noen modeller har dobbel bunn, med mulighet for å legge inn et innlegg (@Skogens Stønn?) Holder dette innlegget i seg sjøl, eller må man ha noe mer underlag? Virker praktisk med noe som holder seg på plass, ikke minst for kidsa som ikke akkurat sover rolig. Er det mulig å fikse til noe sånt på Expedition Zip?

Mange spørsmål 😅

Mange spørsmål er bra!

Liggeretning i HH - køya er sydd for at hodet/føtter skal ut mot der bardunfestene er på siden. Det har ingenting å si på retning. 
Feste og oppheng - her er to kjappe youtubesøk for mulige alternativer til endring av bl.a. oppheng. Søker du finner du sikkert haugevis med andre. Du er ikke det første som leter etter alternativer her.  

(Logg inn for å se skjult innhold)

og 

(Logg inn for å se skjult innhold)

Liggeunderlag: det meste går, jeg brukte gjerne et oppblåsbart som jeg bare fylte med ca 70-80% luft. Da former det seg bedre etter køya og glir ikke like lett unna. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du har stort sett rett.  Jeg er 184 og trives greit i en vanlig Draumr. Akkurat i grenseland om jeg skal strekke ut maks, noe jeg sjelden gjør. De jeg kjenner som har brukt begge er mest fornøyd med XL selv om de passer greit i den "vanlige". De mener det er større plass og bedre komfort.  Du MÅ ikke ha Amok sin i XL-køya om du finner tilsvarende langt underlag, men du bør absolutt ha et som matcher målene og sist vi "Googlet halve verden rundt" så var det ingen gode alternativer vi fa

Posted Images

Espen Ørud skrev (59 minutter siden):

Da blir i så fall ryggen for kort. Er jo lukket lomme i ene enden... 

Breddemessig går det i så fall å presse de inni altså. Det var ikke der det buttet for vår del...

Det Chair Kit-et jeg har (20) er åpent hele veien, ingenting er lukka. Kan velge hvor høyt underlaget skal opp bak ryggen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Megalep skrev (1 minutt siden):

Det Chair Kit-et jeg har (20) er åpent hele veien, ingenting er lukka. Kan velge hvor høyt underlaget skal opp bak ryggen.

Dette blir kanskje litt grov avsporing i tråden, men... Mulig det er forskjellige varianter av den. Den 25 vi har går det breddemessig å presse et Exped LW 9 inn i, men pga lukket lomme i ene enden blir det langt fra den komforten vi er vant til fra chair-kittet til Exped  (som selvsagt er noe tyngre)

Tror forskjellen illustreres greit her...

20210331_171216.thumb.jpg.20934a97cc244df6fd17320c47a30945.jpg

20210328_172015.thumb.jpg.892fe26891a5af6d31026ebdbba3d933.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.